|
|
|
|---|---|
|
Hej! Misstänker att min E90 335i är chippad/flashad. Tror mig ha hittat trimmets meny. Har googlat men hittar inget trim som beter sig på det sättet? När jag dubbeltrycker på antisladdknappen snabbt lyser hela färddatorn upp och varvräknaren ställer sig på antingen 0,1 eller 2 i några sekunder. Trycker jag igen ändrar den sig uppåt (går från t.ex 0 till 1, 1 till 2 eller 2 till 0). När jag startar bilen visas vilket "läge" den är i på varvräknaren några sekunder. I läge 1 och 2 kan jag dubbelklicka på varningsblinkersen för att växla bensin/temperaturmätaren mellan 3 olika lägen. I läge 1 fungerar dom som vanligt, i läge 2 är temperaturmätaren som vanligt men bensinmätaren verkar bli till en laddtrycksmätare. I läge 3 är bensinmätaren laddtrycksmätare och temperaturmätaren verkar leva sitt egna liv. Vad kan det vara för trim? Jag upplever att bilen går något bättre i läge 1, i läge 2 märker man verkligen skillnad. Eller så är det bara placebo och min bil har något konstigt elfel? | |
|
Besvara min egna tråd direkt, skulle googlat bättre. Men om någon skulle undra samma sak i framtiden är det iallafall ett procede chip som sitter i min bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.