|
|
|
|---|---|
|
Är inne på att kapa bort den sista ljuddämparen och sätta på en sportdämpare av något slag (gärna tips på vilken, billig!). Går de att göra på ett så smidigt sätt att det går att sätta tillbaka original när bess är dags igen/säljas. Tack på förhand | |
| Ta bort den sista burken å sätt dit ett 3" rör bara med ett snyggt utblås. Det blir bäst och du slipper jobbig resonans som du troligtvis kommer få om du sätter dit någon annan billig burk. Behöver inte montera burken igen när du ska besiktiga har besiktigat så hur många gånger som helst med olika E39 med V8. | |
| Okej! | |
| Googla bmw e39 540 muffler delete om du behöver info finns en väldigt lång tråd på bimmerforums om jag minns rätt. Har så på min 540 och den går tyst å fint tills du gasar på lite. | |
|
Kör också utan bakre ljuddämparen, är inte 100% fritt från resonanser, men nästan. Inga problem hos besiktningen heller :P |
|
| Okej, är det svetsa på som gäller eller ska jag köpa en muff och en klämma? | |
|
Och när ni säger sista burken, menar ni då de 2 som sitter precis innanför bakskärmen eller bara den där utblåset sitter på? |
|
| Såhär Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.