|
|
|
|---|---|
|
Passar exempelvis detta Länk Till min E38 som har auto-dim? Verka vara svårt att hitta glas som är ill auto-dim speglar till vettigt pris. --- Min bil: Länk | |
|
Inte enligt Länk. Fästanordningen är olika, /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Ok, tack. Kan bekräfta att svaret är nej. Plockade loss glaset och det är annan infästning. Däremot har jag kommit fram till att glas från de E39 som har auto-dim, elektrokromatiskt glas, passar även på E38. Tycks vara i princip omöjligt att hitta ett passande spegelglas till vettigt pris hur man än söker. De vanliga utan dim finns det hur mycket som helst av för småpengar på t.ex. ebay. --- Min bil: Länk |
|
|
Hej, du kan försiktigt plocka bort den svarta listen runt dina förstörda elektrochromatiska speglar. Då kan du plocka av yttersta glaslagret och torka av vätskan inne mellan glaset och spegeln. Limma sedan tillbaka listen igen. Nu har du en ej dimmande men fungerande värme och fungerande fräsch spegel igen. /FSRacing |
|
|
Tack för bra tips! Nu har jag hunnit klistra på biltema plast-spegel, men det var ju inte optimalt. Ska testa det där sen! --- Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.