|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilket kontakthus det är till frontblinkersen på E30 före facelift? Det är egentligen till min M3:a men jag tror att det är samma på dem. Jag hittar inte rätt på realoem/etk. ///BMW - Was sonst! | |
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Kan ta mig en titt på mina lite senare i veckan - de hänger löst där framme i fronten just nu. Du kan inte hitta något 7-siffrigt artikelnummer på kontakthuset? Men jag får en otäck känsla att dessa kontakter kanske inte finns att köpa lösa, verkar ju vara en del av main harness. Men verkar knasigt om inte dessa går att köpa lösa. Behövde nyligen kontakter till mina halvljus, dessa fanns dock i BMW's reservdelskatalog men de hade slutat sälja dessa - så fick snoka runt på eBay men hittade till slut (det finns gott om raka varianter men jag behövde den vinklade varianten). Så risken är att även om det finns i BMW's reservdelskatalog så kanske de har slutat sälja dessa. Men ska som sagt ta mig en närmare titt på mina - är själv intresserad av svaret. |
|
Kalas. :) Nej jag kan inte titta då båda mina är borta och ersatta med flatstifthylsor tyvärr. Det funkar ju så men det vore trevligt att ha det som det en gång var gjort. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Stiften har nr 61 13 1 357 090. Det går bra att stifta ur och kontaktera om. Jag gjorde det på min förra veckan. Det är lite pilligt att få ut de gamla stiften men det gick bra med urstiftningsverktyg av typ Kamasa K156. Jag har ett vagt minne av jag hittade numret på kontaktstycket men kunde inte få någon träff i någon ETK. Därför bara omstiftning. /G |
|
|
Enda lösningen kanske är att klippa bort från en bil med fräsha kontakthus. Ser dystert ut. ///BMW - Was sonst! |
|
Var en runda i garaget nu på förmiddagen. Kunde inte hitta något nummer överhuvudtaget. Letade även bland mina överblivna kontakter och kablage, men hittade ingen likadan (ibland återanvänder de kontakter till andra ställen). Såhär ser den ut iallafall Länk Länk |
|
Ja, det blir kanske att jaga på skroten eller om man kanske kan bildgoogla och hitta nåt liknande. Tack för bilderna, mycket uppskattat. :) ///BMW - Was sonst! |
|
@JohanE : Hittade du någon trevlig lösning på problemet? Eller blev det skroten? |
|
Nej har inte hittat någon lösning tyvärr. Letade ganska mycket då frågan ställdes men hittade inget ordentligt så det blir nog skroten. Kommer att berätta här i tråden hur det går. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Idag var jag och tittade på kontakterna till en vanlig E30 pre facelift och även en E28 samt en E34. Ingen av dem hade likadan kontakt som M3, så det blir nog till att hitta en annan lösning tyvärr. ///BMW - Was sonst! |
|
Crap, hade hoppats på att andra modeller hade samma kontakter. Pre-facelift E30 och E34 vet jag inte har, de har jag full koll på :-) Ok, tackar för uppdateringen! Kommer du på någon bra lösning, så hojta till! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.