|
|
|
|---|---|
| Vilka är mer lämpliga för gatkörning , och std omkrets på fjäder. | |
| Millway | |
| Ser ut att vara ganska stumma , men jag ska messa dom och kolla . | |
|
Millways plattor är helt stumma, men de sitter ju på stötdämparbenet så det gör inte så mycket. Lite mer ljud går igenom in i bilen men annars inga konstigheter. /DJ |
|
| Försökt leta efter några som inte kräver att man monterar coilovers ( PGA ) Höjdskillnaden , men det verkar vara svårare | |
|
Uppar tråden då jag söker camberplattor som passar icke-M E46 med original fjäderben, inte coilover. Tips någon? |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@anders64k: Ja, c418krk har ju redan gett svaret - Millway. Camber/caster för originalfjäder Länk @ander64k : Vad köpte du till slut? @Guson : Kolla med Millway om deras plattor passar original fjäderben (deras support är riktigt bra) Länk Kör själv med Millway camber/caster-plattor på original fjäderben - fast det är ju på min E30 323i -85. |
| Kommer första hand till att börja med bli M3 nedre bärarm , och se om det hjälper | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
När du säger nedre bärarm, menar du främre staget (aka thrust arm) eller bakre staget (aka control arm)? Om du bara byter ett av de två nedre stagen, finns det inte risk för olämplig fjäder- och styrgeometri? |
|
Control arm, på M3 är den längre, så cambern blir bättre, men du måste göra det när en verkstad som kan ställa in hjulvinklar, för hjulen pekar visst åt helsike :-), den andra armen byter man bara för att få en bättre bussning. Ska lägga in en länk när jag sitter vid datorn |
|
|
Har använt dessa produkter alla år på olika BMW's Länk |
|
|
Tack för alla tips! Hittade efter annat tips dessa: Länk Bra pris minst sagt och de verkar passa original fjäderben. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.