|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Min tjej har en BMW 118d -08 och idag så slutade passagerarens fönsterhiss att funka. Man hör relät klickar men ingenting händer. Har lite dåligt om garageplats för tillfället så kan inte skruva isär och kolla upp! Den varnar för fel på fönsterhissarnas klämskydd. Undrar ifall någon varit med om detta och vet vad som är felet? Eller om någon har bra tips, så kan jag beställa och byta ut rätt grej på en gång! Mvh Wille Rönnberg | |
| Det är inte helt ovanligt att fotrumsmodulen går sönder på 1-serien. Jag har varit med om det själv på min bil. Den är rätt så dyr, jag har för mig att kostnaden hamnar i prisklassen 10.000 för delar+arbete. | |
|
Det lät mindre kul! Det kan inte bara vara själva elmotorn? Fotrumsmodulen, är det där relän osv sitter då? mvh |
|
| Ingen aning, det kan det säkert vara. Jag vet inte så mkt om vad fotrumsmodulen är, förutom att det är en dyr grej som sitter under frampassagerarens fötter. | |
|
Jag har fått precis samma fel på min 118d-08 (e81). Finns det någon här som har bytt elmotorn själv? Kan väl inte vara så jäkligt tycker jag. Och sen kanske åka till verkstad och kalibrera in den? Har läst mig till att den behöver kalibreras iaf. En ny motor ligger på 1500:- ungefär. Mvh Johan |
|
|
Se där! Förhoppningsvis inte så supersvårt! Tror det fanns någon video på youtube, kollade lite snabbt men så såg inte om de var e81! Kan fort varit någon annan modell. Kalibrering gick väl också göra själv genom hålla in någon knapp hit och dit. Har jag för mig att jag läste på något engelskt forum! Däremot undrar jag mer om man vet att det är elmotorn som pajjat, så man inte byter den i onödan! Mvh wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.