AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.410

Byte av IS Batterier

xpumax
Hej jag bör nog byta ut dessa batterier pga att varvräknare och ekonomimätaren fladdrar lite hit och dit... Men min fråga är vart köper jag dessa batterier som omnäms i instruktionen på "mektipsen"?
Där står det att det ska vara:
(2 st NiCa) är på 1,2V. Alternativt kan en annan typ av batterier förekomma. Dessa är 3V litium...
Jag har sökt på Clas ohlsons hemsida med flera och hittar inte dessa någonstans? Och ska det verkligen stå 1,2V (annars brukar det väl vara 1,5V som är vanligast?) Och är NiCa nåt märke eller sorts batteri?

Tacksam för svar
xpumax
Förlåt menade naturligtvis SI batterier...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Elfa har rätt typ av batterier.
Kolla under ackumulatorer:

Länk

Mvh
xpumax
Ok, Tack!
Då tror jag att är jag med... Det står fel det ska vara NiCd baterier istället för NiC(a) som det stod?
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Uppladdningsbara batterier motsvarande AA (LR6) håller 1,2 Volt. Standard i de flesta nya trådlösa telefoner med mera och säljs därför på i stort sett vilken *Expert butik som helst.

3V litium i flera varianter, vanligtvis CR2032, CR2025 osv, finns på hyllan.

/Simon
Expert Kupolen
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
Jag hade samma problem på min...tänkte byta batterier som du tänker göra...men det visade sig att det vara hela kretskortet som var kasst...det kostade ca 1100:- nytt hos BMW

Henk
Men de kan alltså bara hjälpa med att byta dom där batterierna om de är fel på några instrument?
Ska de va denna typ utav batterier...??
"Cylindriska NiCd-ackumulatorer,lödanslutning"
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
NiCd=NiCa=NickelCadmium (äldre typ av laddnigsbar batteri teknologi) Ej speciellt miljövänilga...
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Jag bytte hela kretskortet och lämmnade mit trasiga i byte och då fick jag ner priset till 800:- i.o.f.s. så var det på en bmw mek i enköping men om man letar så finner man....

M5 I LOVE

Länk

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
xpumax
Rätt lustigt, min har börjat fungera normalt igen...
Det verkar mer som att det kan ha varit något glapp.
Eller så var det för att jag hade problem och bytte ut laddningsregulatorn på generatorn, när jag märkte att den inte laddade upp mitt vanliga (12V) batteri...
Men tack för svaren. Då vet jag vad jag kanske har att vänta framöver =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.