|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
i interfacet sitter det kablar i stift 1 4+5 8 och 16 i stift 8 sitter 2 kablar alla andra har en kabel förutom 4+5 som delar en kabel stift 1 och 8 har ingen kontakt med något stift i adaptern stift stift 15 i adaptern är kopplat med stift 15 i obd2 stift 16 och 20 i adaptern är sammankopplade med en kabel |
|
| Löd ihop 7&8 så lär problemet va löst. | |
|
ola scanner ser ut som dom flesta som dyker upp när man googlar vet inte om alla bmw har ett fack under odb uttaget men jag får prova igen |
|
| behöver nog lödda ihop 7+8+15 eftersom stift 15 går till stift 15 i runda | |
|
Stift 15 är L-line, låt bli den. Mvh, Björn |
|
|
Helt vansinnigt att inte 7-8 är ihoplödda eftersom det är en förutsättning för att det ska fungera på de bilar som BMW-scanner är tänkt att användas till. Jo alla e39 ser likadana ut och du får i den även om den ligger an lite mot "hyllan". Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
behöver man inte L-line ? vad är L-line till? |
|
| har ingen kabel inkopplat till stift 15 interfacet | |
|
L-line behövs förmodligen inte. Om du kollar i din runda kontakt i bilen, finns det någon kabel ansluten till stift 15 eller är det bara ett tomt hål? Minns jag rätt så användes L-line på äldre bilar, men jag är inte säker. Minns jag rätt så räcker 3 ledare mellan bil och interface, plus, minus och K-line. På brorsans Audi tycks det vara något knas på K-line, för jag får inte kontakt med radion i den via OBDII-kontaken. Men med enbart K-line kopplat från sterons kontakt till stift 7 i interfacet, med stereon bortkopplad från bilens K-line, och strömmatning direkt från batteriet till interfacet så får jag kontakt. Systemet är alltså uppbyggt så att du enbart behöver plus, minus, och sedan K-line från just den enhet du vill kommunicera med. Jag är tämligen säker på att detsamma gäller BMW. Mvh, Björn |
|
| löddade 7+8 nu funkar det men batteriet tog slut i bilen | |
|
Otur! Men grattis till framgången, ändå! Vill bara poängtera, att interfacets kontakt med diverse moduler är i hög grad beroende av bilens systemspänning. Alltså, antingen ett superfriskt batteri eller en batteriladdare tillkopplad, när du kör programmet. Det senare är egentligen alltid att rekommendera. /Lennart |
|
|
Tack till alla för all hjälp. kan man ha bilen igång? |
|
|
Ja du kan ha bilen igång. Men se till att ha tändningen avslagen då du sätter i eller tar ur interfacet. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| vad är det för skillnad mellan daytime running lights eu och danmark | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.