|
|
|
|---|---|
|
Har haft bilen stående några veckor nu och börjar bli lite desperat att vara utan bil samtidigt som verkstaden (ej BMW) indikerar att det här kommer att bli DYRT … samtidigt känner jag mig osäker på deras kompetens att fixa till bilen. Problem började för några veckor sedan när det var -24C och bilen startade Ej… den tände men gick inte igång. Efter några försök bogserades bilen till en kompis som har varmgarage och den fick stå där en vecka. Vid nästa startförsök så tänder den inte alls och vi bestämmer oss för att bogsera bilen till en verkstad. Där konstaterar de snabbt med dator och felkoder att det är någon övertrycksventil för 1900: - som behöver bytas. Bytes görs men sen ringer de och säger att de har mät upp trycket från högtryckspumpen och att det är för lågt för att förse motorn med diesel så det är därför den inte startar. De vill som nästa steg byta ut den och kan ta hem en begagnad från skroten för 5000:- och de skall ge mig ett nytt kostnadsförslag på måndag men har indikerat kostnad på 15 000:- och säger att de måste hyra verktyg för att göra jobbet. Vad att göra? Tips mottages. | |
| Känns som att konstnaden för det här kan dra i väg så att det blir lika med ett motorbyte? | |
|
Varför det? Du vet ju inte vad felet är? Byta en motor gör säkerhets skull? ;) Jag hade nog övervägt att flytta bilen till en bra BMW-verkstad med kunskap och vilja att göra en riktig felsökning. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
| hyra verktyg? - varningslampa tycker jag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.