|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fått ett skramlande ljud när jag kör på ojämn väg, brunnslock, småhålor etc. Skramlet låter i vänster hjulhus. Har provat att: * Svänga fram och tillbaks för att kolla hjullager, men det lät likadant ändå. * Bromsa, men det lät likadant ändå. * Bytte fram och bakdäck, låter likadant ändå Prövade även att kolla stötdämparna på varje sida fram och bak med handkraft. Fram lät det inget konstigt men när man lyfte och tryckte ned på vänster sida bak kom det ett klunkande ljud(endast på vänster sida bak, ej höger). Kan det vara stötdämparen och eller spiralfjädern bak som är dålig? det konstiga är att det låter i vänster däck fram när man kör, är det möjligt att ljudet transfereras framåt i bilen? (bilen har gått ca 13000 mil). Om man nu byter stötdämpare och spiralfjäder så tänkte jag att man borde byta på båda sidorna bak, är det något mer man kanske bör passa på att byta? Tack på förhand, /Bmwkvinnan | |
| Kolla skivbromsskydden fram, tunna plåtskivor typ kakburkslock. Mina skramlade infernaliskt, klippte bort dem med plåtsax. Först höger och något år senare på vänster sida. Går lika bra utan. | |
| Ett skramlande ljud - kanske lite klonkande - är väl typiskt för dåliga stötdämparlager/bussningar? | |
| Skrammel är typiskt för skivskydden, lätt att kolla om de sitter fast, lätt att fixa. Montera nya är däremot bökigt och sannolikt onödigt. | |
|
Hej, Tack för svar, får kolla skivbromsskydden innan jag lämnar in bilen på felsökning så kanske man kan spara 1250:-.. //TS |
|
| De går att nå utan att ta av hjulet. Kollade med däckfirma men rådet var att klippa bort dem, kan gå tom med en vanlig sax. | |
|
Hej, För framtida referenser, bytte alla stötdämparna, fram var de helt slut och nu är ljudet borta. Tur att man kan beställa billigt från Tyskland! |
|
| Herregud helt slut efter 13k mil. Kört hårt med bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.