AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.678

Konstigt ljud vid gaspådrag och motorbromsning e39 m5

Har fått ett konstigt ljud när man gasar på och motorbromsar lite kraftigare. Låter som nåt i drivlinan som tar i men hittar inte några spår efter det. Ljudet kommer inte när man har i fritt och gasar eller när man håller in kopplingen och varvar. Har bytt bussningarna som håller upp diffen och stödlagret. Skulle gärna ha tips på vad det skulle kunna vara. Mvh pontus

mr_nordlund
Kardan/diff är i "linje" som de skall vara? När man motorbromsar/gasar kraftigare kan motor/växellåda "röra sig" så att sig. Jag utgår från att ljudet inte fanns där innan, så slitna motorfästen borde det inte vara. Eller om det är/var så att alla fästen är slitna och att nu när du har delvis nya så uppstår dessa ljud?
Kardan/diff är i "linje" som de skall vara? När man motorbromsar/gasar kraftigare kan motor/växellåda "röra sig" så att sig. Jag utgår från att ljudet inte fanns där innan, så slitna motorfästen borde det inte vara. Eller om det är/var så att alla fästen är slitna och att nu när du har delvis nya så uppstår dessa ljud?
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Skulle rekommendera att ta en titt på växellådsbussningarna
Okej tack för svaren. Kom på att jag även bytte knutkorset som går in i diffen. Jag satt dit powerflex bussningar först men den främre var fel så den sprack efter en tid och då uppstod felet. Jag bytte därefter den främre till en orginal då försvann felet en tid sen kom det tillbaka. Så nu bytte jag även dom bakre till orginal men det hjälpte inte.

mr_nordlund
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.