|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har länge varit utan några av de skruvar som håller fast täckplåten under bilen. Kan man köpa nya sånna och vart i sånt fall? Till en E46. Vänligen Per | |
|
Kan köpas (beställas) hos närmaste BMW-handlare. Kostar nog bara några kronor styck... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, Av erfarenhet vet jag att det inte är bara bara. Skruvarna (som ju egentligen inte bara är enkla skruvar, utan snarare bör kallas låsskruvar eftersom de har en speciell design, som gör att de låser lätt, utan att dras åt till max) finns i olika längder och måste därmed specificeras noga. Annars kan du få den typ och längd som ligger närmast reservdelsplockarens rastplats... /Lennart |
|
|
Enligt @Johan B. Byt båda delarna, skruv + blecket. // Jonas |
|
|
Här kan du knappa in ditt chassinummer (sista sju): Länk Sedan stegar du dig fram till rätt reservdelsgrupp och tar fram vilka skruvar du behöver. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag vill nog insistera: artikelnummer är naturligtvis ett första villkor, men om du vet skruvens totallängd, ange den också vid beställningen! Sådana små grejor hamnar lätt i fel fack, t o m hos i övrigt ordningssamma reservdelshanterare. En enkel åtgärd för att gardera dig mot en extra tur till Den Vänlige för att byta. Som sagt, erfarenheter gör realister av optimister... Och som JcN skriver, försök ersätta hela paketen, skruvar, skruvlåsningar (den bricka på skruven, som håller fast skruven i "hasplåten") och de dubbelvikta låsbleck som skruven låser fast i och som oftast sitter fast i någon plåt i bilen. /Lennart |
|
| Tack och bock allihopa! Fantastiskt forum! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.