|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E39 från 2001 med facelift lysen på, alltså dom lite nyare med klar glas och ringar som lyser i, dock inte xenon. Och så har jag en E39 från 1999 som ej har facelift lysen men xenon original, jag har tittat på framlyktorna och dom ser inte speciellt lika ut mer än på själva infällningen, jag skulle vara sugen på att flytta över från 2001:an till 1999:an och på nått sätt få dit original xenonet åxå.. Nån som har grejat med detta nån gång och vet på ett ungefär hur svårt det är men själva konverteringen.. ? Ursäktar mig om detta tagits upp tidigare... Tacksam för svar.... | |
|
Om jag förstår rätt så tänker du blanda ihop dem så att säga. Det går ej. De ser helt olika ut inuti. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ja ok, då vet jag, precis jag tänkte montera original xenon i facelift med halogen orginal.. Får satsa på att köpa några Angel Eyes då som är avsedda för original xenon så kanske det passar bättre. |
|
|
Ja, bättre idé. Men se till att få dem med ballastrar. Sen behöver du något slags konverteringskit för kablaget har jag för mig. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ja det finns ju två modeller, en som är konstruerad för ballaster/xenon och en som är för halogen, jag lär köpa den för Xenon så grejerna bara går att flytta över från mina original lyktor.. :D | |
| Men skulle det passa rakt av med lyktor från en nyare än 2000 om det sitter original Xenon i ? ifall jag hittar en bil nånstans som har facelift lyktorna jag söker o bara flytta över xenonet som sitter i min bil nu till dessa nyare lyktor menar jag. | |
|
Om du har en pre-facelift Xenon och vill ha facelift xeneon på dem behöver du: 1. Kompletta facelift xenon-strålkastare inkl ballastrar. 2. Konverteringskablar för att koppla in det hela. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Men kan jag inte använda dom ballaster som jag redan har ? som sitter på mina 99års modell framlyckor... ? Är alla ballaster unika för varje enskild lykta ? |
|
|
Trodde inte de var likadana, men jag kan ha fel. Kolla artikelnummer på pre-facelift respektive facelift. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jo det verkar vara samma! Då behövs bara strålkastare och adapterkabel antar jag. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jasså du menade om dom skulle vara av en annan storlek och inte passa i hållarna som facelift modellen har ? Jag håller på kollar om jag kan hitta nått begagnat i bra skick inte allt för dyrt, känns som att hitta några original facelift skulle ha betydligt bättre kvalité än dom eftermarknads modeller som finns.. |
|
|
Precis. Ja leta efter original. Går att polera upp och även att byta glasen på om de är tillverkade före 2003, sen kom nytt lim och då får man inte bort glaset. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ja precis, det är nått sånt jag hade tänkt mig, känner inte till några bra ställen att leta förutom bildelsbasen och blocket, borde ju finnas på tyska ebay kanske att få tag på åxå kan man tycka, hittar mest bara tredepartstillverkat där.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.