|
|
|
|---|---|
|
Hej, Lite långsökt på ett BMW forum, men kanske någon ligger inne med information om en VW Polo: Min mamma kör en fin Polo 9N från 2003, där airbaglampan inte lyser när man slår på tändningen. Det tyckte besiktningen givetvis inte om. Följande är felsökt: - Lampan i instrumentet fungerar - Inga felkoder på airbagstyrenheten eller instrumentet (har VCDS-Lite) Har någon provat något liknande, och vad bör jag felsöka nu? | |
|
Kan knappast vara något annat än fel på instrumentet om lampan aldrig lyser... MVH Christofer |
|
|
Lampan fungerar som jag skrev. Är testat av tekniker + den lyser till kortvarigt ibland när man slår på tändningen. |
|
|
Jag ser att du skrev att lampan funkar, den sitter i sin tur i ett kombiinstrument i form av ett kretskort. Om man läst felminnet med ett bra diagnosinstrument och inte får fram några felkoder i kombination med att airbaglampan ibland lyser kort drar jag slutsatsen att det är något fel i själva instrumentet. Vad hade "teknikern" för teori? Borde vara lättare för honom at svara på vad felet är än att andra skall gissa... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.