AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.347

CD-växlare till F45 (AT)

ma
18
mape48
218d AT -16
Hej,

Jag är väl en stenåldersmänniska men skulle väldigt gärna vilja ha en CD-växlare till bilen. Och det är ju inget som finns som tillbehör i dagsläget till F45. Någon som har pejl på om det finns någon tillverkare som har cd-växlare som man kan eftermontera, antingen om det finns någon ingång bakpå stereon eller via AUX eller USB?

We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Har ingen lösning på ditt problem, men en sån här rymmer mer musik än en hel dröse med CD-växlare :)
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Så BMW klarar av att spela WAV-filer från USB?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
MP3, AAC, WAV och WMA.
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det är bra. Då behövs ju definitivt inte CD-växlare längre.
ma
18
mape48
218d AT -16
Weiman, jo jag vet klart jag kan köra via USB :) men är som sagt stenålders, vill helst kunna riva med mig ett gäng skivor på morgonen i all hast när jag ska åka till jobbet och lyssna på. Ska jag göra via USB måste jag ju digitalisera hela min skivsamling och det orkar jag inte. Hittade det här:

Länk

på ett ställe som säljer bilradio till retrobilar där man inte vill pillra på originalstereon, funderar starkt på att köpa en sån box inkl växlare och peta in på auxporten på min bil. Har dock kontaktat återförsäljaren där jag köpte min bil för att höra om någon av de växlare som idag finns till X-serien, 3 och 5-serien ev kan funka, troligtvis inte för då skulle de väl finnas med som tillbehör till min oxå men skadar ju aldrig att fråga.

We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Huga, 7kkr plus bygga om nya fina bilen.. för dom pengarna kan du ju anställa en student att rippa din CD-samling :)
ma
18
mape48
218d AT -16
Ha ha :) jo det är hutlöst dyrt, men det här är tredje bilen i rad, haft Pega 3008 och 508 RXH innan, som inte heller klarar växlare så frustrationen har byggts upp under åren. Tror jag ska utgå frånvilka bilar som går att få med växlare som första kriterie nästa gång jag byter. . .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.