|
|
|
|---|---|
|
För dyr? Låga mil Länk | |
|
Ja, den ligger högt i pris. Han begär nog mer än vad en bilhandlare skulle ta med garantier. Dock finns det nästan alltid viss prutmån på begärda priser på blocket... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
@Johan B Kollar man på blocket likvärdiga mil så ligger de ca 10000 mer via bilhandlare. Utan M-paket Länk Länk |
|
|
WGiant, nu börjar du jämföra pickar och morötter! ;) Den första du jämförde med var en kombi och den andra var en x-drive (4WD)...båda de alternativen höjer värdet rätt mycket. Dessutom är bilen i första annonsen en 08:a! Både modellår 08 och uttagen i början av 08. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är du medveten om att bilen tråden handlar om saknar xenon? Det gör den helt otänkbar för mig. Dessutom högt prissatt som den är. Har heller inte förvaringspaket, alltså utan mugg/flaskhållare. Bilen är av årsmodell 2009. Tillverkad 2008-10-01. Det är även självklart då det är en facelift. Vad som står på Transportstyrelsen eller när bilen är uttagen har ingenting med årsmodellen att göra. |
|
|
Johan, haha jo sant. Däremot håller jag inte med om att kombi höjer värdet rätt mycket, men kanske har fel. Tillverkningsår 08 men modellår 09 med LCI (som kom 09) Här är en liknande 08 utan facelift av bilhandlare Länk |
|
|
Som jämförelse fick jag min bil för 152.00 Kr (privatköp) i Aug 2015. Ca 8000 mil och servad på välrenommerade Jarls för 150 mil sedan. Inte M-sport men väl med Dynamic-paketet (dvs m-chassie och sportstolar). 8 däck på lättmetallfälg, 2 tidigare ägare med "bra historik". Utrustning på min bil som jag skulle säga påverka priset mot det högre är svensksåld, dynamic, leder dakota (nästan vit), navi med iDrive, el-glaslucka, minne i stolarna, helljusassistent, aktiv farthållare (håller avstånd, ställbart), HIFI-paket (dock ej H/K), PDC fram&bak, automat, bi-Xenon, hårddisk till Stereon, DVD-stöd i stereon, 2 USB i/f + 1 USB för att importera musik), Bluetooth-uppkoppling till din smartphone med telefonbok etc. i panelen. Type code PH31 Type 325I UL (EUR) Dev. series E90 (MUE) Line 3 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine N53 Cubical capacity 3.00 Power 160 Transmision HECK Gearbox AUT Colour MONACOBLAU METALLIC (A35) Upholstery LEDER DAKOTA/OYSTER (LCCX) Prod. date 2009-09-30 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2S1 ALLOY WHEELS STAR SPOKE 286/MT 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 258 RUNFLAT TYRES 302 ALARM SYSTEM 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 346 CHROME-LINE EXTERIOR 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5DC FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 541 ACTIVE CRUISE CONTROL 563 LIGHTS PACKAGE 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 6NF EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH 6S4 LANGUAGE VERSION SWEDISH 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 698 AREA-CODE 2 7RR DYNAMICS PACKAGE 7RS COMFORT PACKAGE 704 M SPORT SUSPENSION 8SP COP CONTROL 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION 885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 1CB CO2 CONTENT 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR 4CG INT.STRIP SATINSILVER 497 CENTRE ARMREST IN REAR 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING |
|
|
Du kan kallt vänta på att säljaren kommer sänka priset ty den där kommer inte bli lättsåld. Märkligt utrustad, dyrare än genomsnittet, Sedan men med automatlåda. Bristen på xenon är både dyr och krånglig att åtgärda i efterhand. Det är lättare att eftermontera M-sport på en dynamic bil exempelvis. ------- //Lövet |
|
|
En jag känner köpte förra året en 325i automat 2010 utan sportstolar, textilsäten, 4500 mil, halogenlampor, business CD för drygt 140.000kr. Spartanskt utrustad som helhet. |
|
| Det är nåt sjukt med priserna på 3-serie. Jag köpte en 325i Touring 2009 hösten 2013, ingen M-sport men den hade det som behövs och lite till, knappt 5000mil. Kostade då 172k och kollar man på blocket idag ligger väldigt många fortfarande kvar däromkring när det gäller annonspriser. Naturligtvis helt fel... | |
| Om bilarna säljs är det inte fel. | |
|
Normalt, är ingenting "sjukt", när bilar köps och säljs, aldrig!!!! Det har upprepats ett 100-tals ggr. på forumet, tror jag: om en köpare och säljare är överens, finns inget sjukt, utan tvärt om, något sunt; två parter är överens, då uppstår samtycke=affär, annars inte. Det kan upplevas "sjukt" från någon åskådare, åt olika håll, men om två parter är överens, då gäller det, för dom. Sedan kan andra tycka att det ar helt fel åt något håll, men det rubbar inte grunden, och den unika uppgörelsen som skedde mellan de två som gjorde en deal!! Allt detta kallas marknad/marknadsekonomi, en verklighet som vi lever i, i detta land. Men det visste nog de allra flesta av läsarna av forumet redan, kan jag tänka.... till slut hände det ....förnuftet ger vika, och KÄNSLAN styr, trodde aldrig det skulle hända.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.