|
|
|
|---|---|
| Har standardstereon utan utökad Bluetooth, men med usb anslutning i mittfacket mellan stolarna. Jag undrar varför det inte funkar att ansluta min iphone 6 till usb. Har provat med originalsladd och med så kallad y-kabel men usbingången blir ej valbar i idriven. Visst borde det fungera i min bil ( byggd mars 14 ) Har försökt få hjälp av min lokala återförsäljare utan framgång, så nu står hoppet till alla er på detta eminenta forum. | |
|
Y-kabeln är väl för att ta ström från USB men att köra ljudet via 3.5mm, funkar det med AUX in? |
|
|
Vad är det du vill göra? Spela musik via usb? Även utan utökad blutooth så kan du väl ringa och spela musik via blutooth som finns standard, eller är inte det standardutrustning på F3X? |
|
|
Har du senaste mjukvaran? Länk Edit: verkar vara många som har problem med USB och nyare iOS. Men BT borde funka som sagt. |
|
| Förtydligande: Jag vill alltså kunna styra musikuppspelningen från ratten & idriven. Via Bluetooth så vet jag att det ej gå att streama musik på min årsmodell. (Tydligen från årsmodell 15 är det möjligt ) Är det verkligen ingen som vet detta utan att gissa? | |
|
BT streaming kom i mars 2014, vecka 10 för att vara exakt :) Länk Edit: sorry, trodde du hade utökad BT. Det går dock att koda in och då får du även streaming. |
|
|
Även med rätt utrustning så fungerar knapparna på ratten bara för vissa. Så räkna inte med att få alla funktioner om du nu skulle få igång uppspelning via USB eller BT, för mig funkar det bara att ändra volym. Jag byter låt via iDrive eller panelen under skärmen, vill jag ha en annan spellista eller byta album så gör jag det i telefonen (Kör mest Spotify på en iPhone 6) Ser verkligen fram emot att få inbyggd hårddisk i nästa bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.