|
|
|
|---|---|
| Har en e60 med navi pro och förberedelse för cd-växlare. Skulle vilja uppgradera så jag åtminstone kan koppla in ett usb-minne alt telefonen. Vad finns det för fungerade lösningar och måste något av detta kodas in? Har även kollat lite på fiscons bluetoothlösning och den verkar vara allt jag söker. Någon som har en sådan och kan dela med sig lite om hur den fungerar, krånglig att installera osv? | |
|
Aux kan du eftermontera en kabel och koda in valet med NSC-expert som ingår i ett Inpa kit:Länk Aux-kablar finns som original på BMW och även på eBay och liknande. Usb vet jag inte riktigt hur det är med men behöver man det om man har aux? Youtube på kodningen: Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Koda själv kommer jag nog inte ge mig på. Möjlighet att ansluta ett usb-minne skulle vara smidigare för mig än en aux som man måste ansluta varje gång. Har läst lite mer nu om fiscon och den verkar väldigt smidig, ingen som kör med en sådan? Gillar speciellt att man inte ska behöva koda in den. Varför måste man koda in dension gateway och inte fiscon? Dom verkar vara rätt likadana i funktion. MVH David Öfverdahl |
|
|
David jag har en "MULF2 high basis svs" (BMW:s egna bluetoothstyrenhet med USB audio in) som jag tänkte sälja tillsammans med USB- och auxkablage, rätt mycket billigare än vad fiscon, dension osv kostar (men har inte hunnit lägga in annons ännu). Vi kan ta detta via PM om du vill. Det blir en original-lösning med 3,5 mm AUX-ingång, USB audio in och bluetooth handsfree funktion - dock ingen bluetoothstreaming. Har du bluetooth i bilen nu? PM:a mig om du vill så kan vi snacka vidare. Jag har använt MULF2 high-enheten själv i min E61:a men kom över en billig MULF2 low som jag stoppade in istället, eftersom min lågspecade MASK radio ändå inte tycks ha stöd för USB audio. Om du också skulle ha vägarna förbi stockholm någon gång så kunde jag ju även assistera med att koda din bil då jag numera tycks ha blivit något av en expert på kodning av just MULF-enheter. Det var lite strul för mig att få igång allt men nu när jag väl löst problemen jag stött på så är det rätt enkelt för mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.