|
|
|
|---|---|
|
Föll idag till föga för första gången på iaf. 10 år och körde in 325an i en automattvätt hos Shell. Straffet kom omgående. Fjärrnycklarna slutade fungera. Märkte det vid första stoppet efter tvätten när det inte gick att låsa först, men efter ett idogt tryckande låste sej bilen. Men efter det är det tvärdött med båda nycklarna både att låsa och låsa upp. Funkar bra om man kör manuellt med nyckeln i låset och även knappen för centrallås funkar inne i bilen. Då felet uppstod i samband med tvätt undrar jag om man kan utgå från att det är antennförstärkaren som lagt av... inga andra fel heller... borde ju inte vara kablarna då. Lite mystisk iofs. att jag lyckades låsa en gång... Gäller alltså min E91 -06 Finns det nån instruktion nånstans var och vilka skruvar man ska lossa på för att komma åt förstärkaren? /Jonas | |
|
Har precis samma problem på min E61, efter tvätt. Ingen kontakt alls när jag försöker låsa / låsa upp bilen via distans, med fysiska nyckeln går det bra, dock irriterande att larmet går igång varje gång... Har provat lite "quick fixes" som står på nätet, i med nyckeln, på med tändning, av med tändning, ut med nyckeln, håll in lås upp knappen i 15 sek samtidigt som trycka på låsknappen 3 gånger osv osv, fungerar inte. :/ Ska försöka kolla med INPA imorgon om jag kan få fram någon mer info, men troligast är det modulen i bagageluckan. Tycker dock det är konstigt att inte radiomottagningen har påverkats dock. Jag har även lite småproblem med bagageluckan som kan öppna och stänga sig själv efter behag. |
|
|
På E61 sitter antenn/elektroniken i takspoilern och ett vanligt problem är att de tränger in vatten där. Om den har samma placering på E91 kan jag tyvärr inte svara på! |
|
|
Samma placering på e91. Finns fler trådar om detta problem. // Jonas |
|
|
Om även bakluckan beter sej konstigt har jag förstått att det troligen handlar om kabelbrott.... Men på min är det bra fjärrnycklarna som inte funkar... Inga andra problem. Jonas |
|
| Min nyckel vaknade till liv igen när jag var ute med båda nycklarna. | |
|
Jag köpte en ny förstärkare på Novation i morse, 2485 kr inkl 10% rabatt. Ska ta loss "vingen" i helgen och kontrollera hur det ser ut... (Får lämna tillbaka förstärkaren om den är oanvänd) Hos Novation menade man att det allra högst troligt är en fuktskada på/i förstärkaren då det uppstod precis i samband med biltvätt... /Jonas |
|
|
Jag köpte plastic padding svart silikon och tätade locket med i förebyggande syfte. Det som sitter från fabrik är ytterst undermåligt. // Jonas |
|
|
Bör man koppla ur batteriet när man mekar med sån här.... Ska ut och skruva strax. Jonas |
|
|
Hepp.... Då kopplar jag ur batteriet för säkerhets skull då... Jonas |
|
|
Då var det fixat... Var en del fukt och ärgning på den gamla förstärkaren. Kopplade aldrig ur batteriet heller. Jonas |
|
| bytte du modul eller laga du den gamla? | |
|
Jag bytte modulen/förstärkaren... Öppnade upp den gamla och det var fuktskador på kretskortet och kondens inuti själva modulen. /Jonas |
|
| Vore intressant och se ifall den kommer till liv igen ifall man kör lite oxidlösande spray och gör rent med en glasfiberborste. | |
| Min ligger redan på återvinningscentralen... | |
|
Jag har inte fått tummen ur att ta tag i detta. Någon som vet om antennförstärkaren till bilar med DAB/TV går att använda på en bil utan sådan utrustning? Den för DAB/TV satt även i E70 och E70 LCI så det finns en hel del fel donatorbilar då... Artikelnummer om man har DAB/TV: 65206933328 Artikelnummer om man inte har DAB/TV: 65209193841 //Stenback |
|
| "fel" skulle såklart vara "fler" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.