|
|
|
|---|---|
|
Hade inne 535:an på större service. Olja, filter, växellådsolja, diffolja, kupé-, luft- och bränslefilter. Uppdaterade dessutom all mjukvara och la in senaste kartorna. På väg hem började det lukta brännt i kupén och jag tänkte att de kanske spillt lite olja på motor/grenrör men när jag lyser ner i motorrummet ser jag inget spill och doften ger inte med sig. Idag när jag parkerade och stängde av bilen rök det en lång stund efter ur det högra avgasröret. Den röken luktade dock inte brännt... Vad tror ni? Ska jag vara orolig? Kontakta verkstan och be dem kolla? Mvh Christian | |
|
Feedback: Slutat lukta, inget oljespill under bil, inga felkoder, går som en dröm :-) Förmodligen bara lite olja som hamnat på avgassystem eller dylikt som nu brännts bort, skönt! Mvh Christian |
|
|
Låter spontant som att partikelfiltret regenererade sig (brände bort sotavlagringar). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Låter spontant som att partikelfiltret regenererade sig (brände bort sotavlagringar). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Luktade starkt brännt ganska snabbt efter start 4-5 efterföljande körningar på ca 2 mil. Går regenereringen igång så snabbt och på så kort körsträcka? Oavsett är jag glad att det är borta :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.