AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.266

bmw 330d 20000mil

Ni
47
Ninja1337
Bmw e46 325 M-sport
Hej! har kollat på en bmw 330d 2010:a jag är lite sugen på men är det värt att köpa,den har gått 20k mil.

lr är dom pålitliga...tänkte om partikelfilter lär bytas och massa andra grejer.

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Partikelfilter går att rengöra många firmor som gör detta. Men vet många bilar som gått riktigt långt innan partikelfilter blir igensatt.
Bi
182
Bimmerstoffe
525 med m paket
Tydligen ska det aldrig bytas enligt bmw håller livslängd.. Men vettefan om det stämmer.
Ne
81
NewUser
E350 CDI 4-matic -11
A3 2.0 tdi -10
Apropå partikelfilter så finns ett räkneverk på det som också verkar ha någon sorts mätning av filtret. När vi köpte vår 330d (E91) vid 10k mil sa den byte vid ~20k mil. När vi sålde den vid 18k mil så stod det byte vid ~24k mil. Kan väl gå åt 'fel' håll också men kan vara bra att veta att det visade värdet inte är absolut.

Angående miltal kan andra säkert bidra med mer kunskap men generellt skulle jag tänka att en bil som gått 20k mil och klossar/skivor/däck/länkarmar är i bra skick blir betydligt billigare att äga än en som gått något kortare men det är på g att behöva bytas. Så fokusera mer på skick än mil är mitt tips.

Edit: Vi hade en -06 så det är möjligt att sådan nedräkning saknas på en -10. Vi hade det i skärmen i samma lista som sträcka kvar till de vanliga servicepunkterna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.