AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
920

Svårt att hitta fin e46 330 Touring numera?

ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Har kollat runt och letat en hel del efter en fin e46 330i touring en tid nu men det verkar svårt att hitta ett fint exemplar. De som finns ute är antingen importerade med misstänkt lågt miltal, alternativt risiga med många ägarbyten inom kort tid. Jag är pedant så jag har antagligen orimliga krav, och jag tycker det är svårt generellt att hitta bra exemplar. Letade efter en 520d av -12 alt -13 årsmodell till en bekant för några veckor sedan. Och de som fanns ute var så dåligt skötta så det var pinsamt. Tvättrepor, skav och i allmänt dåligt skick.

Hur som helst, jag antar att svårigheterna med att hitta en fin 330 touring är förmodligen att den börjar bli gammal?
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Ditt antagande är med intill visshet gränsande sannolikhet korrekt.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Import tror jag på i detta läget. Ju längre de gått utanför Sveriges saltade vägbanor desto bättre. Generellt så sköter tyskarna sina bilar bättre också. Milen kollar man lätt upp.
Hitta dig en fin så finns folk härinne som kan hjälpa till att verifiera miltalet. Fota servicebokens alla iskrivna sidor på det objekt som du eventuellt hittar.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
@ olaO, du har en poäng i det du säger.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Om jag jämför rostbenägenheten på min 540 -02 intagen 2006 och min svensksålda 530 -01 så är det som natt och dag.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.