AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.595

Swirl Flaps 530d e61 Lci

Li
54
Lillmats_83
535d m-sport Touring -10
Funderar på att byta bort bensinaren mot en diesel. Men när man läser om bland annat 530d e61 så blir man mörkrädd! Finns det någon som har en uppfattning om hur vanligt felet med insugsspjället även kallat swirl flaps är på Lci modellerna? Likaså alla andra sjukdomar som verkar drabba e61, kabelhärva, nivåregleringen. Är detta något man fått ordning på efter faceliften?
Tacksam för input!

Lillmats_83
to
402
tomtebloss
E60 530D LCI, tuned.
E61 520D LCI,
E39 530IAT
E46 M3 cab
LCI är förstärka flaps, oroa dig inte.

thekinglives
Det är ju inte flapsen som är problemet, det är ju de små skruvarna som fäster flapsen i axeln.
Flapsen skall väck!!!
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
525d lci. Inga flaps. Men 3.0l motor ändå.

Sen nä. Bmw fick inte reda på kablaget. Lite mindre frekventa felutfall vad jag känner till på de med elbaklucka. Ska du ha drag, ta en m-sport. Inget eldrag på dem = inge strul.

Inte heller nivåreglering är bekymmersfritt. Det är den förvisso inte ens på f serien.

En m-sport 525d lci utan panorama med elbaklucka och så sen modell som möjligt så du får cic navigering istf ccc. Då har du minsta möjliga felkällor på en e60.
Ce
576
Centrallogik
X3 M Sport 20d -21
E61 ska det stå.
Li
54
Lillmats_83
535d m-sport Touring -10
Tack för svar! Verkar som att 525d är ett tryggare alternativ, men inte lika roligt kanske... Blir det en 530d så monterar jag bort flapsen omgående. Såg att det fanns en guide här på forumet. Under mina funderingar på bilbyte kom jag på att 530i e61 även är ett bra alternativ för våran familj som inte kör mer än 12-1500 mil per år. Dock svår att få tag på.. Så om någon ni känner har en sådan som möjligen ska säljas kan ni gärna tipsa mig om det. Tack återigen för info. Uppskattas!

Lillmats_83
thekinglives
Lillmats: Du har powerpost
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.