|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om du kan tänka dig en F30 är denna attraktivt prissatt: Länk Eller manuell: Länk Länk Har dock inte synat bilarna i detalj. ALD verkar i alla fall prissätta sina bilar klart aggressivt jämfört med andra handlare. |
|
|
Le Boeuf: bra med dina synpunkter :) vad gäller sportchassi, hade du den på din, varför ogilla du den? Känns som ett plus att ha den, förutom i vissa lägen där man vill ha så mycket mark frigångång som möjligt. Epsilon: F30 känns för små för mina behov. Kollade på den vita F31 och den har just alla paket och funktioner som jag är ute efter, skulle ha varit köp direkt om den endast hade automatlåda. Tror att jag skulle ångra mig om jag skulle köpa en med Manuellåda, uppskattar att man inte behöver växla och tänka på växling med en automatlåda. Jag tror att jag väntar lite ett tag och hoppas på att en liknande bil med automat dyker upp, helst inom en månad, är så taggad och allt :) Tack Epsilon för allt, och för att du nämnde 3 serie, en betydligt bättre val för mig :D |
|
| Jag hade xDrive och således standardchassi. Ser inget positivt med sportchassi, lägre markfrigång och ännu stötigare. Du kommer känna varenda detalj i vägen, i det långa loppet blir det jättejobbigt. En BMW är tillräckligt hård som den är. | |
| då vet jag det :) det här blir min första BMW så sådant är bra att veta | |
|
Vad gäller 5-serier så är det mer regel än undantag att prefacelift krånglar och facelift fungerar det mycket bättre. Har ägt min E60-08 i snart 4 år och inte lagat något alls. Bara service. Verkar vara samma med F10/11. Mvh Jonas B. |
|
|
Lite uppdatering kring hur jag tänker. Jag har kollat igenom blocket de senaste dagarna och var igår hos en bmw handlare som hade en 318d i lager och då fick jag uppleva både insidan och utsidan. Gillar starkt hur den ser ut på utsidan, de aggressiva nya xenon lampor ser väldigt fina ut och formen på bilen är väldigt fräsch och modern. Insidan gillade jag lika mycket som utsidan. Den är inte så liten som man tror från bilderna, väldigt bra känsla när man sitter på baksätet. Ratten och instrumentpanelen är väldigt små, vilket gör att man luras att tro att det är en småbil man kör, vilket kan vara problematiskt i början :D Har kollat lite på bilarna på blocket som jag nämnde och kollade specifikationer för denna bil flera gånger: Länk Jag märkte idag att den har Comfort Access System vilket gjorde att jag blev såld. Som det är just nu, så har denna bil alla specs som jag ville att min bil ska ha, till och med: 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Manualare var något som jag inte riktigt ville ha i en så premium bil, men det känns att den är den perfekta bilen med alla specs och comfort access gör att jag blir såld. Överreagerar jag kanske? 8TG Anti-theft System = är det här komplett larm eller endast immobilizer? På bild nummer sex så kan man se att den svarta "plastgrejen" på höger sida är lite upphöjd från den röda plasten. Ska det vara så eller är det en skada? Även på samma bild, handtag till högra dörren ser ut konstig, med något vitt, är det också en skada må tro? Om ovannämnda två, är verkliga skador, så undrar man om vilka andra skador det finns som inte nämns? Jag vet inte om jag ska vänta och hoppas på att en automatare dyker upp eller köpa den här? ( om ovannämnda inte är skador, så ökar det chansen att det blir en affär) Många frågor, som kanske borde istället ställas till handlaren istället men jag vill veta vad ni tycker. |
|
| Förstår inte vad du menar med det röda men det vita på handtaget ser bara ut som ljusreflektioner . | |
| F.x undrar om det här också är bara reflektion. Bifogar bilden med markeringar Länk | |
| Det är bara reflektion :/ | |
Jamtime |
Jag föredrar den mer distinkta känslan i sportchassit och bilen ser fetare ut när den sätter sig 10 mm. Upplever inget problem med markfrigång, men dåliga vägar/grusvägar känns.. I kombination med låg profil på däck samt run flat, så är det ibland smärtsamt för själen.. Men det tycker jag iofs det är redan utan sportchassi. |
| F1x har aluminiumdörrar och är vridstyvare i karossen jmf med F3x. F1x är generellt en mer påkostad bil än F3x. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.