|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har lite problem med bmw e46 facelift vet att de kom en 01 men har även för mig att de kom en 03 är jag ute och cyklar eller är 2002-2005 exakt samma kaross kjolar osv samma? Tacksam för svar! | |
|
I "modellguiden" står mycket, bland annat om face-liften: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är lätt att se med ögat då främre blinkers "pekar" uppåt på facelift. Även grillen är lite bredare:Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Okej men alla 320 sedan från 02 och fram till 05 är likadana? | |
|
Ja, det blev "bara" en facelift. Däremot infördes vissa ändringar innan faceliften, har för mig att det finns 320i med 2,2-litersmotorn men med pre-facelift t ex. Kanske kom vissa små detaljförändringar efter faceliften också, men utseendemässigt är alla bilar lika efter facelift. Dock finns det ju en mängd olika utföranden som gör att utseendet kan skilja, som t ex. standard och M-sportstötfångare. Personligen tycker jag att standardfrontspoilern på faceliftbilarna ser ganska konstig och oharmonisk ut med sina extremt små dimljus och stora plana ytor - facelift-M-fronten är mycket snyggare! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B har rätt 320i fick 2.2liters 170hk motor redan årsmodell 2001. Jag har haft en... Tycker att den gamla fronten tom årsmodell 2001 ser 'gammal' ut. MSport-fronten är snyggare oavsett årsmodell. |
|
| Okej tack Johan B förstår håller med utom m-sport är bilen inte alls lika snygg | |
| Limo och Touring kom som facelift hösten-01 som årsmodell 2002 medan coupe och cabrio faceliftades våren-03. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.