|
|
|
|---|---|
|
Hej! har precis laggt ut min bmw e39:a till försäljning men har laggt ut så mycket energi och pengar på den, och när jag nu provkörde den i helgen så märkte man ju den enorma fina känslan som bilen har, komforten, o att allt känns som nytt, men det som gör mest ont är nog att någon annan ska få eventuellt slita sönder den, den som man har vårdat med kärlek, känns ju som en gammal vän:) men ska jag behålla den så blir de ju att den blir ståendes och ändas används fåtal gånger om året, tills dess att min andra bil brakar ihop eller man vill köra den på heltid igen. Långdraget, men iaf: Är det någon ide att förvara en bil, slits det mycket på bilen? lätt att få orunda däck?, måste den stå inomhus i garage eller kan den stå på en grusparkering? regnet i sig borde väl inte slita mer på den än om den hade varit i trafik och står ute? är det bättre att sälja den nu, eller kan den lik väl stå ett halvår utan att den används i princip? Tips och råd mottages gärna innan man tar fel/rätt beslut.. | |
|
Ska den inte användas så bör den stå inomhus, det är bara ställa in ladda på batteriet och ta ut sen till våren när man behöver den. Att låta den stå på en grusparkering är bara bortkastade pengar, kommer inte göra den gott. |
|
| Förvarar själv en bil som jag inte klarar av att sälja. Den står på grus & med silveröverdrag. Överdraget hjälper enormt. Kör bilen lite innan besiktningen bara. Har gjort detta i 5 år nu. Bilen är i utmärkt skick. Innan dess stod bilen ute "övergiven" i 5 år, det är en -98 som rullat 9000 mil | |
|
Hur gör du med batteriet? |
|
|
Frågan är ju bara; om du nu älskar bilen så högt som du säger, så varför låta den stå utomhus och frysa. Generaltipset om du inte skall använda bilen på något halvår är att fylla upp 3,5-4-4,5 kg i däcken, byta olja samt samt ansluta en batteriladdare. Det senare blir svårt utomhus dock. |
|
| Sälj din andra bil. | |
| Är det konstigt att man förvarar en bil ute? | |
| I mitt fall skulle jag inte göra det med en bil som känns som "en gammal vän", i alla fall inte på vintern. | |
|
Men du har garage att ställa den i? |
|
| Hyr en garageplats, inomhus! | |
| Sålde bilen, gick över karossen för att se om den är värd att förvara, och beslutade för att sälja den, däremot någon e30 i fint skick att ha som sommarbil kanske skulle vara något framöver, där verkar pengarna göra lite mer nytta. Och att förvara inomhus är nog det alternativet man ska välja. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.