|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver byta parkeringsglödlampa höger fram. Efter man tagit bort strömkontakten, ska man bara dra ut hållaren? Eller vrida den på nåt håll först? Min kanske sitter lite hårt. För man ska väl inte behöva montera bort nåt annat för att komma åt den? Hittar inget på youtube om detta så jag tänkte fråga här. Min bil: 318i -03 E46 Tack på förhand | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Detta står nog beskrivet i din instruktionsbok - har du kollat där (den borde vara tillräckligt gammal för att den ska ha en instruktionsbok där detta står)? |
|
Om jag minns rätt är det bajonettfattning på lamphållaren - du vrider typ ett kvarts varv motsols och drar rakt ut. Dock är det en o-ringstätning som gör att den kan sitta rätt trögt, så man kan behöva "rucka den" lite fram och tillbaka när man drar ut den. Själva lampan sitter bara itryckt med "wedge-sockel". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Front turn signal indicators 21 watt bulb 1. Extend a screwdriver through the upper opening and loosen the screw, continuing until you can extract the bulb by removing it from the front 2. Disconnect the plug 3. Apply gentle pressure and turn the bulb toward the letters AUF - refer to the marking on the housing - then remove it for replacement 4. Connect the plug 5. Align the lamp assembly's two ridges and the centering ping with the guides on the vehicle when installing 6. Slide in the lamp, applying gentle pressure to seat it firmly 7. Tighten the screw |
|
...men nu var det ju parkeringsljuset och inte blinkerslampan som TS skulle byta! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Den kan sitta lite trögt. Det är två små "spår" på den, så riktig bajonett kanske man inte kan kalla det, men den ska ut ur reflektorn via de små "klackarna" i alla fall. Bara o vrida, man känner när klackarna ligger rätt, då drar man bara rakt ut. Länk /Anders |
|
Som Johan skriver ska den bara vridas och dras rakt ut. Kan som sagt sitta lite trögt på grund av ringen. |
|
Doh! Skrev av fel från instruktionsboken, tänkte på rätt men tittade på fel :-) Parking lamps 5 watt bulb Engine compartment, left side: 1. Turn the bulb holder to the left and remove 2. Remove and replace the bulb |
|
Tack för all hjälp. Ska prova att vrida den då, kanske med nåt verktyg om den sitter stenhårt. |
|
|
På mina hållare är det pilar. Lite svårt att se dem dock. E46 pre facelift. ///BMW - Was sonst! |
|
| Den satt hårt men det gick bra :) tack för alla svar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.