|
|
|
|---|---|
|
Tjena, märkte idag att jag hade fått repa på min 428 som jag blev ledsen över, bilen är bara 2 månader gammal. den är mellan ljuset och däcken kan man säga (fronten) Vet inte om någon har gjort det med nyckel osv, även när det hände. Vet inte riktigt vad jag ska göra. bild: Länk vad brukar självrisken för sånt ligga på osv? det här måste ju fixas på något sätt | |
| Det ser ut som den är ytlig och det svarta är plast eller färg från det som orsakat repan. Med lite tur går det att polera bort med vanligt polermedel. | |
| När man rör runt lite, så kan man känna av att den är lite djup. Så kan nog va plasten | |
| Kolla med BMW originalförsäkringar vad du har för självrisk på vagnskadan. Kan tydligen variera mycket mellan modellerna. Min självrisk för vagnskadegarantin var över 9kkr. | |
| Det tipsades om OKQ8 backup i en annan tråd, rekommenderar verkligen att täcka den för det kommer hända igen. | |
| @dd88 nu förstod jag inte riktigt vad du mena | |
|
Den här rekommenderas varmt, använt den flera gånger, olyckor kan hända. Länk Du kan besöka en bra bilvårdsfirma där du bor(vart?) och be dem titta om repan går att polera bort eller tona ner rejält. Tråkigt att det hänt men det löser sig! Asken |
|
| Ser snarare ut som att all färg är borta och man är nere på plasten eftersom plasten på stötfångarna är just svart. Så inget som går att polera bort utan det är lack som gäller. | |
|
Kolla med en bra rekondfirma - är det en solidvit lack du har, går det säkert att lägga i färg i repan och sedan polera så det blir nästan osynligt var repan har varit. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| @imolarot då är det bästa att lämna bilen till BMW då? Usch så sjukt att det finns människor som kan gå runt och lägga nyckeln bara sådär utan att få ont. | |
|
Andas: Ursäkta att jag var otydlig. OKQ8 backup är en tilläggsförsäkring för 65:- månaden. "Omfattas fordonet av fabrikantens vagnskadegaranti vid skadetillfälle ersätter vi den del av självrisken som överstiger 3000 kronor." Mycket skitskador går på vagnskadegarantin (min ligger på 8000:-). Om jag tex skulle få en parkeringsskada orsakad av okänd part så täcker OKQ8 backup självrisken över 3000, det är 5000 mindre än vad det hade kostat mig annars. Kan verkligen rekommendera den, den lagar inte din nuvarande repa men bra att ha i framtiden. Läs mer här: Länk |
|
|
@andas, jag ser att du bor i Göteborgsområdet. Åk förbi P-skadecentrum (buckla.se). Dom har hjälpt mig med 2 mindre skador på 2 olika bilar förra året. Dels att trycka ut en buckla på min E91:a och även att fixa en lackskada runt tanklocket på min MX-5:a. Dom la i färg och värmde sedan och polerade som Johan B föreslår. Jag rekommenderar dom verkligen. Ingen av skadorna syns när dom var klara. Kostnader: Bucklan kostade strax under 1000kr och lackskadan kostade 1250kr om jag inte minns fel. Om du lämnar bilen till BMW-verkstaden kommer dom förmodligen att vilja lackera om hela den skadade karossdelen. |
|
| dd88, har du använt okq8 vid olycka? Var de lätta att ha att göra med? | |
| Bara fått en punktering hittills. Mailade bild på kvittot och hade pengarna veckan efter. | |
|
Är bilen solid vit kan det gå att reparera med lackstift,våtslip och polering. Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.