|
|
|
|---|---|
|
köpte mig en e39 för ett halvår sedan med depo strålkastare, xenonkonverterat eller inte vet jag ej, har då xenon nu. Å ska besikta nu och skulle byta lampor.. men alltså kontakten som kommer från bilens halvljus ser ut såhär: Länk Hur ska jag göra nu, är det tagit kontakt med nån orginal xenon bil och skarvat? kan jag bara skarva kablar och sätta på en vanlig halogen lampa? Hoppas någon kan svara, och kanske vet hur det ser ut på en 98as e39 med halogen original? | |
|
Den kontakten sitter inte i en original xenonlampa, den är rund, däremot ser den ut så till halogen, eller möjligtvis till drivdonet till xenonljus. Skillnaden på xenon och halogen är bl.a. att halogen får 12V direkt till lampan, medan xenonlampan får ström via ett drivdon. kontakterna från drivdonet till xenonlampan kan se lite olika ut om det är konverterat. Oftast är det 2 kablar från drivdonet som skarvas med snabbkontakter till 2 kablar som går till lampan BMW CS #5206 |
|
| jo alltså den kontakten går in i drivdonet för xenonet. men undrar om de ser ut så på orginal halogen e39? passar den in om jag köper orginal lyktor? | |
|
På min e46 så såg kontakten ut sådär och det var till halogen. Däremot var det H7 till min och då satt det även en adapter mellan kontakten och lampan, och det ser ut att vara samma på e39: Länk Titta på nummer 11, verkar vara den som saknas för dig. |
|
|
Precis så såg det ut på min E39:a BMW CS #5206 |
|
|
med halogen H7 BMW CS #5206 |
|
| tack för svar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.