|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har beställt en 430 diesel , läste i en tråd att det gjordes en antydan att han inte våga att köpa en diesel, vad tror ni bensin eller diesel. | |
| Spelar det nån roll för dig? Du har precis beställt en diesel | |
|
Tack för svaret |
|
|
Kör man lite mer och har tung högerfot som jag så gäller diesel alla dagar i veckan. Om jag jämnför 435 bensin mot 435diesel så är det bara vid riktigt aktiv körning som jag skulle valt bensinaren. Sedan är det väl ljudet som är den stora skillnaden. Det råmar ganska gott i bensinsexan under fullgaspådrag. Men under 90% av min körning så har dieseln bara fördelar. |
|
|
Fast just 430d råmar ju rätt fint den också, lite grövre, tyngre gång, påminner lite om bensinsexorna på 1980/90-talen. Skillnaden mellan en diesel-sexa och en fyra är ju mycket större än skillnaden mellan en bensin-sexa och en fyra. Det är väl mest de fyrcydlindriga dieslarna som haft problem. Vad har det gjorts för antydan om de sexcylindriga modellerna? |
|
|
Diesel är ju poppis, vad ska man säga? Själv tycker jag att diesel inte alls passar till lyxiga coupéer, det låter för illa. Men om man kör mycket är 430d perfekt. /Borgen |
|
| För att svara på första inlägget så finns det ingen anledning att känna oro för att köpa en diesel. Det är mycket snack pga dieselgate men jag skulle inte oroa mig över huvud taget. Sen kan man fundera över kombinationer som coupe och diesel men det finns generellt inga rätt eller fel. Bara köparen själv får det han vill ha så är det rätt. Går man dessutom upp på en sexcylindrig diesel så får man bort mycket Av traktorkänslan som fyror ger (subjektivt). | |
|
Håller inte med!provade både bensin och diesel och tycker att dieselsexan har ett underbart vrid i än vad bensinaren har,och vad det gäller gången så visst går bensinaren jämnare men det är marginellt. Men smaken är som ni vet... |
|
|
Vem håller du inte med? |
|
| En bensinare passar tveklöst bättre för 4-serien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.