|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mina högtalare i hatthyllan är värdelösa gällande ljud och har stängt av dessa och tog mig tid idag och kika på om det fanns något filter som kanske gjorde att diskanten inte finns där men hittade inget, sladdarna går till stora stamkabeln och sedan fram till stereon och troligen är det inget filter där. Så kan det vara bara högtalarna som är värdelösa eller har jag missat något? Försökt kolla i OEM-ritningarna men får inte fram något svar genom att titta på dem. Någon som vet om hatthyllans högtalare har någon diskant eller var de aldrig tanken när man designade BMWn. Bilen jag har är en sedan. | |
| Problemet är löst, provade en annan högtalare jag vet är bra och fick samma resultat, visa sig att min stereo som är Pioneer vill utan att jag kan styra filtrera ljudet på bakre så att det blir som man ser på film att allt tal/sång hamnar fram och bakgrundsmusik/ljud hamnar bakom en. Problemet med en sådan lösning är att sitter man i framsätena går det utmärkt men för personer där bak hörs inte ljudet av tal/sång lika bra då baslådan överröstar samt ljud utifrån. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.