|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Svårt att få ekonomi i en import som du kommer äga så kort tid, folk kommer undra vad som är problemet, risken blir också relativt sätt högre - att du åker på nån serviceåtgärd som blir relativt dyr i förhållande till tid/mil du kommer äga bilen. - och dom pengarna brukar man aldrig få tillbaka när man säljer, men detta är ju inget unikt för en M3 - utan alla bilar av samma typ. |
|
|
Nej, det blir nog knepigt att få bra ekonomi/tjäna något på en sådan import utan att börja med lurendrejeri i form av mätarskruvning eller liknande. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Floridam 3, om du inte förstår att du fått utmärkta tips av forumets kanske mest erfarna och "bästa" kännare, kan nog ingen hjälpa dig! Speca mer precist: vad vill du ha ut, och vad får det kosta, räknat från 1/4 miljon-investeringen? Hur mycket kan du förlora, hur stor uthållighet har du ( i tid och pengar), för det är nämligen en, ska vi säga, ingångsbiljett i "finbils-rummet". Att köpa beg., kan, hur bra allt än ser ut, plötsligt förvandlas till nära o kr. i "restvärde". Bilar är, i de allra flesta fall, ingen bra affär eller investering, kan bli allt från total lost till en ganska billig peng/mil, EFTER avslutet, efter försäljningen, eller skotningen :( !!!! Att det värsta KAN hända, betyder inte att det händer, men man behöver ha en beredskap för det. Har du det, eller är du beredd att "gambla" lite?? em3 |
|
|
Risk finns i allt vi kan gå nedför en trappa och bryta benet :) Så allt får tas med en nypa salt Får vänta in ett fint exemplar ibland är det bra att köpa ett bättre exemplar som brukar hålla sig i priser osv Men det får tiden visa , för nuet finns inget på blocket som dras till mig |
|
|
Ja, men du har en kollektiv sjukförsäkring, så tre månaders inkomstbortfall täcks av det allmänna. Min poäng: man ( dom flesta) får nog väga in om man ev. tål en 200 papp minus... men, jag hoppas du hittar något kul objekt, och blir nöjd med det, och bär det hela vägen! em3 |
|
|
Hittade en 335D på blocket nu vet jag att det inte alls är nära en M3 Men kanske mer attraktivt på marknaden när den väl ska säljas ? Årsmodell 2011 LCI Någon som känner till bilen ? Länkar till annons : Länk |
|
|
Dax att byta alias till Florida335d?;) EB |
|
| Hehe den tar aldrig platsen :) M3 Rules | |
|
Du verkar inte veta riktigt vad du vill ha utan hoppar från en racer till en diesel. Mitt råd, köp ingen BMW, behåll din Opel, lugnast för dig. |
|
| Haha Opeln kan jag inte längre se på :( | |
|
Generellt är det svårt att köpa bil billigt och sälja dyrt. Skulle tro att man/du i så fall ska köpa M3:an nu och lägga ut den i juli t ex. |
|
|
...Ganska kul ( hehe...), men om du vill fortsätta denna tråd, är det risk att dom som seriöst försökt stödja dig, kommer att vara liiiiite mindre hjälpsamma, kanske......jag föll bort redan när du snurrade in på en övre standard-kärra ( ingen erfarenhet, därför ingen respons), lycka till med dom andra seriösa och kunniga personerna du fått svar från, hittills. Ett tips: sortera dig, Floridam 3!!! em3 |
|
|
FloridaM3, det här är väl antagligen inte heller vad du vill läsa. Samtliga svar i tråden avråder från att ta någon slags kort position med en M3:a. Mitt råd är det samma eftersom du 1,måste sälja den kring något givet datum(?) 2, vill inte ta någon större förlust eller någon alls Så att hitta en köpare till bilen, till rätt pris, på rätt dag.... Jag skulle inte sätta mina pengar på det spelet. Spar degen istället, (nej jag vet att jag inte är din pappa). Inte ens en M3 kan väga upp en usel affär. |
|
| Jag har inga ord längre :) dom som varit hjälpsamma tusen tack ni andra kan dra | |
|
Hej! em3 har en poäng "Floridam 3, om du inte förstår att du fått utmärkta tips av forumets kanske mest erfarna och "bästa" kännare, kan nog ingen hjälpa dig!" Att ge råd vid bilaffärer är det svåraste (eller möjligen dummaste) man kan göra. Däremot kan jag dela med mig av min åsikt. Vänta med en M3:a till dess att du har råd att äga en M3:a. DVS, köpa en kontant för pengar du kan avvara. Samt, har pengar över till reparationer, underhåll, försäkring och skatt. (Nej, jag är inte din pappa) "Inte ens en M3 kan väga upp en usel affär." E |
|
|
Sista orden från mig i denna tråd blir ett inlägg från "lövet":) Köpt för 112' på KVD 3 dagar sedan. (Man ser till och med däckspåsarna i baksätet). Länk Bilen har ett allvarligt oljeläckage och 21.000:- extra för en (usel) Blocketannons. Jojomen. Det är kanske en bil/verksamhet som passar Floridam3? Det enda du loosar är din heder;) EB |
|
| No thanks :) | |
|
Bra:) Lycka till med din BMW. EB |
|
| Haha ingen annan som vet | |
| Som andra sagt tidigare, svaren du har fått ovan är svaren som garanterat kommer stämma med verkligheten. Du verkar vara ute efter att någon ska säga "importera en bil, du kommer gå +/- 0 när du säljer den ett par månader senare", men det kommer inte hända. Att köpa en begagnad "prestandabil" i den prisklassen är mer än att ta en risk. Du kommer garanterat gå back på affären. Hur mycket du har råd att gå back är det bara du som vet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.