AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.776

Hur svårt är det att sälja en M3 E92 import år 2010-2012 ?

Sida 1 av 3
Undrar som rubriken lyder hur svårsåld är en M3 e92 år 2010-2012 egentligen
Är det så att alla säger STOP

Eller det finns chans till försäljning
Någon som har lust och dela med sig kunskap/erfarenheter

Undrar allt detta då suget på en M3 är mega stor

Tacksam för svar

Mvh
Omöjlig o sälja...O seriöst: Skärp dig, sluta spamma med "nonsens trådar", allt går att sälja.
Du köper väl bilen för att köra och ha kul, sista man tänker på när man köper är ju att sälja.

Hehe...måste vara ett jäkla lyft att gå från Opel till M3!
Precis...Man funderar inte på o köpa en bil för att i samma veva kolla "hur svårsåld den är"? Köp den bil du gillar och anser dig ha råd att äga/drifta. Skiter det sig så kommer du bli varse om att import är inte negativt per automatik. En fräsch välvårdad ärlig bil hittar alltid en bra köpare. Liken däremot har en förmåga att bli "vandringspokaler".
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Allt går att sälja till rätt pris.

floridam3 känns novice och osäker och verkar vara första gången han köper en dyr bil.

Men du behöver inte starta ett nytt tråd varje gång du kommer på en fråga. Sök detta på google: site:autopower.se M3 e92. Så kommer alla trådar som handlar om m3 e92 sen är det bara att läsa och samla på sig information.

Vill du fortfarande ställa massa frågor gör det på en och samma tråd.

Ni får ursäkta alla dessa trådar, man har så mycket frågor och är som sagt nybörjare sparat ihop en slant och köpa en drömbil , insåg att man kan komma billigare undan, köper bilen över sommarn dock ,
Så har man gjort sitt och kan återgå till normalt läge gen men som det är nu så måste jag bara ha en

Kanske svårt att förstå för några hade mer än gärna velat ha en året runt men det tillåter inte förhållanden/ekonomin etc
Kan tillägga att jag kollat på dessa bilar:
E92 M3
Porsche Panamera med 299/400hk
Även Porsche Carrera S med 355hk och aut

Har försökt tänka på vad mer för bilar det finns jag kan önska mig
Men kan inte komma på andra ,

M5 e60 känns lite gammal
Har en gång haft en 535D lci modell
Så känns tråkigt och ha en till
Och kör just nu en Meriva ha ha 101hk
0-100 på 24h
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Det är lugnt du kan ställa hur många frågor som helst. Men starta ett tråd på M forumet och ställ alla frågor där istället för att skapa nytt tråd för varje fråga.

Jag har kört min m3a 1200mil under sommarhalvåret.
Om du kör fort så tar du slut tanken efter ca 25-30mil. ca 700 kr per tank.
Behövde byta ut två givare till bromsarna. Annars har allt fungerat som det ska. M3 e92 är relativt driftsäker.
Det du ska kolla när du köper en är att all service är utfört korrekt osv.
Kontrollera bromsarna då nya skivar runt om kan kosta ca 30tkr hos bmw.
Kontroller även däcken då 4 nya däck kommer kosta 10-15 tusen.

En olje service + filter kostade mig ca 3300kr hos Bavaria Vällingby.

Tack @malleru för all nyttig information
Däck och bromsar ska vara relativt ny bytta ifall det blir köp samt vanlig Olje byte o filter är jag inte rädd för då jag har en vän som hjälper
Mig med det , vet du hur länge man kan på ett cirka använda bromsar tills det behövs nya tex
Skivor o belägg när du menar 30tskr är det då på BMW vi pratar om ?
700kr tanken är inte så farligt med tanke på vad för bil man kör och effekten i sig
Blir lite buskörning men också lugn körning med frugan då tror jag inte den är så törstig :)
Ska du äga den "över sommaren" så bör du köpa nu/snart då priserna kan bli högre framåt våren...Dessutom bör du lägga ut den till försäljning med en gång, marknaden brukar "dö" i augusti för mer "entusiast betonade modeller". I ditt fall tror jag att du bör kika på de billigare exemplaren så har du störst chans att få igen pengarna i höst/sensommar?
Finns det någon admin som kan sammanställa alla mina trådar
I en tråd på M
Avdelningen så slipper jag göra värsta saken med trådarna här haha :(
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Ja så mycket kostar det på bmw. Men köper du delarna själv och fixar det så blir det så klart billigare.

Det beror på helt och hållet på hur mycket du bromsar. Kört 1200mil både bus och vanlig körning dock aldrig på bana. I min Idrive stod det sist jag kollade 3000mil tills det är dags för byte.
@dawwe finns inga förutom importer, då kan man lika gärna hämta själv då vet man vad man har åtminstone trots att det är import...har kollat på blocket hittar inget ?

@malleru tror jag kör Max med bilen ca 600mil sedan är
Jag klar men givetvis skall det finnas kvar för nästa ägare vill säkerligen inte lägga ut på bromsar direkt he he
Bilarna i DE brukar inte vara billigare har jag för mig? Och, skall du sälja en "nyimporterad" bil så lär det finns en del misstänksamma...Så jag skulle kollat på en fin bil vilken redan finns i Sverige, kanske med lite mer mil i de lägre prisklasserna. Har du finansieringen klar kan man säkert göra ett rimligt klipp när rätt objekt dyker upp, men det gäller ofta att fatta snabba beslut?
Yes blir en överföring eller kontant betalning det får säljaren själv välja
Finns en Italien import för 265 men den är jag inte intresserad över för 265 hämtar jag en 2-3 år nyare tysk
Import istället

Men vad tycker experterna köpa sv såld och finns det någon chans att man för sina cash tillbaka efter liten tid
E
1.156
E
320 ci cab -04
Är man orolig för kostnaderna så kanske en M3:a inte är förstahandsvalet.

Måste man sälja så kanske inte en M3:a är förstahandsvalet vid ett bilköp.

Bilar, generellt sett är inga spargrisa. Ska du köpa en M3:a så gäller det att aldrig hamna i läget att du måste sälja. För då kommer du att förlora mycket pengar.

Svensksålda bilar är lättare att omsätta än Italien import. Skulle du själv köpa en 4-5 år gammal M3 importbil som gått typ 3 månader i Sverige efter importen?

Nej, du får rimligen inte tillbaka pengarna, särskilt om du har brådis att sälja i september.

E
Hej igen, saken är att jag har råd men kan inte ha den längre än 3 månader pga personliga skäl men vill ändå äga en :) svår sits
Florida: Vad ska du göra med bilen i 3 månader? Köra skiten ur den?
Ingen kommer att vilja köpa den av dig sen!
Du leker nybörjare och vill inte köpa en italienare för 265k men kan tänka dig att dra till D och köpa en " nyare till samma pris"
Får inte ihop din ekvation där;)

Om pengar inte är problemet, vad spelar det då för roll om du loosar en tia eller tjuga.

EB
Förstår inte ni ifrågasätter mig istället för att svara mig på frågor :)
Haha jag har inte startar denna diskussion för att börja förklara saker och ting :)
Köra skiten ur bilen nä inte min plan :)
Köp den billigaste du kan hitta som verkar OK, o gör det snart för priserna har en förmåga att gå upp en aning på våren? Sen när du väl har din M3 så slänger du ut den på annons bums, den kommer inte springa iväg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.