AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.966

Är detta ett skämt? E34 M5 för 275000kr

Sida 1 av 2
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk
Nej
Jag blir alltid skeptisk till så lågt miltal.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Krävs ju en ordentlig dokumentation men omöjligt lågt tycker jag inte miltalet alls är

-------
//Lövet
En sån bil kan ha varit entusiastkörd större delen av livet så det behöver inte vara nåt märkligt med miltalet. Jag har själv en bil från -94 med ungefär samma mätarställning. Sen är väl Garage 11 lite kända för sin väl tilltagna prislappar men dom verkar få iväg bilarna ändå.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Den där firman vill ha fantasipriser för de flesta av bilarna dom har till salu.

Dom har en 850 till salu också: "Automatisk växellåda, Bmw 850 Ci, Silvermetallic med svart läder, Med S73 Motor 326 HK..."

Bra koll när man skriver att det är en S73 motor på 326 hk i den bilen. :D
Ett skämt ja, dessutom skruvad mätare.

Den bilen har stått i åratal hos dom
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Är det verkligen skruvad mätare?

Jag vill minnas att bilen har en utbytt motor men att milen bör stämma?

Priset är rätt saftigt kan jag hålla med om men det verkar som många ser en
potentiell värdeutveckling just på E34 M5. Kanske väntar dom ut en utländsk köpare då bilen även är annonserad på mobile.de
Det har varit snack om potentiell värdeutveckling på E34 M5 i många år nu, det är ändå en dussinbil på sin tid även fast den är fantastisk på alla sätt.

Man får inte mer än marknaden är beredd att betala.

Bilen har varit på M5forum många ggr, mätaren är skruvad, det är bara handlaren som önskar han kan lura nån.
Intressant att använda uttrycket "dussinbil" om en bil som tillverkats i ca 12500 exemplar "world wide" (3.6, 3.8 samt Touring). Både M5 E39 samt M5 E60 tillverkades i runt 20000 exemplar. M5 F10 tillverkades i lite över 10000 ex "pre facelift", hur många facelift det blir återstår väl(?) att se då den tillverkas fortfarande, men vi kan vara tämligen säkra på att det blir fler exemplar totalt än M5 E34. Så av nämnda bilar är E34 den minst dussinbetonade speciellt om man beaktar att en hel del bilar har krockats/skrotats sedan modellen slutade tillverkas. Värde uppgången är i sin linda, lagom till M GmBH 50 års jubileum 2022 kommer en vettig M5 E34 betinga ett högre pris än en fräsch M5 F10, det är min övertygelse :)
Det är många bilar som dussinbilar. Exempelvis M3 E30 som är tillverkad i nästan dubbelt så många exemplar som E34 M5 och då har M5 en riktig motor och klarar 250km/h +. En bil som inte klarar 250 saknar något viktig enligt mig. Dock jag älskar M3 E30 Cabrio, en underbar bil så jag är inte helt konsekvent:).

Priserna på M5 E34 är på uppgång efter ha varit nere och vänt 2014. Visst en 94a bör inte kosta 275tkr om den inte har bättre historik, utförande. Men exempelvis den svenskköpta enägares 94an i Mugellorot med Individual bi-colorläder rött/svart bör absolut vara värd 275tkr. men det jag kan förundras över är varför ägna sitt liv åt att gnälla om: uh varför tar folk som mycket betalt. Det är negativt tänkande och sånt ogillar jag. Har man inget positivt att säga, säg ingenting.

Det jag skrivet är skrivet med glimten i ögat så ta det inte så hårt:).

E34 4 life <3! Bilmodellen som jag tycker absolut bäst om.

Mvh Stephan

Ma
82
Mats72
M3 3.2 -97
325iM Cab -94
750 iL -99
Dussinbil och dussinbil...

12249 st tillverkade.

Betydligt färre än m3 e30.
Och BETYDLIGT färre än samtida 911:or.

Om det inte blir en framtida värdestegring på m5 e34 så beror det inte på att det var/är en dussinbil.

MVH/Mats
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Stephan, den mugelloröda M5an du hänvisar till är ej svensksåld utan intagen som flyttgods. Köpt och levererad i München.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man kan ju också se det som att man får ett stycke historia för 275.000:- Det är inte dyrt egentligen. Nu verkar det ju trots allt inte vara ett toppexemplar trots prissättningen. Trist.

-------
//Lövet
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Som sagt den aktuella bilen har utbytesmotor samt utvalsade skärmar bak (enligt uppgifter på M5portal), men den är nog annars en ganska vettig bil idag.

Och ska du hitta en 3,8 som du inte omedelbart behöver trycka in +100 000 till i för att renovera - ex nya stötdämpare kostar idag 15 000 kr/st, så lär du hamna kring 250 000, och snarare över än under.
Jag har varit och undersökt en massa bilar sedan jag blev av med min 3.8, och blivit förvånad över hur visset beståndet till salu har varit.

Ska du ha en fin lär du sannolikt hamna i häradet av den aktuella.

Så svar på topic, nej priset är inget skämt idag, tyvärr för mig. Troligen är den aktuella inte särskilt dyr.

Visa användare
5.112
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
OT men ni som vet, är den inte väldigt hög i fram. Ser ju ut som en SUV nästan.
Minns inte att min e34 525 såg ut så där.

Mvh Ola

Min Bil:

Länk

Igelkotten:
Han skrev inte att den var svensksåld utan svenskköpt dvs kanske köpt av en Svensk tillfälligt bosatt i Tyskland för att ta med den hem som flyttgods senare.
Man skriver inte svenskköpt antingen är den är den svensksåld, importerad eller intagen som flyttgods de 2 sistämnda är likvädiga.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Här är den omtalade röda
Länk

GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Birka, det är inte den bilen Stephan pratar om...
Innan den var smälld ja, sen har den blivit riktad osv...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.