AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.087

BMW 5XX 2011-framåt 240k

Hej experter,

Jag har haft tjänstbil hela livet men har nu lyckats få en internationell tjänst och blir utan bil. Vet absolut inget om bilköp. Tittar på BMW 5 serie. Kommer att köra mycket lite. Max 800 mil/år och då tar jag i. Budget: 240k. Vill ha: Läder, bluetooth, drag och automat.

Bensin vs diesel?
Låga mil?
Kolla att något speciellt är bytt på bilen?
Årsmodell?

528i, höga mil, bra ös, bra pris
Länk!

530d, höga mil, på budget, diesel, bra ös
Länk!

520i, låga mil, inget ös
Länk!

520d, diesel, inget ös
Länk!

Tacksam för hjälp och tips

(Var bilen står spelar inte så stor roll. Åker överallt gratis i gamla jobbet)
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag skulle valt 528an allra helst, med 530d som tvåa och 520i som trea. 520d kan du överlåta till snåljåparna för den motorn är inte kul någonstans. Förutsättningarna du har med låg årlig körsträcka gör 528an extra intressant då övriga bilar på marknaden kommer "åka ikapp" körsträckemässigt så nästa gång du ska sälja den kommer den inte ha gått mer än normalbilen. Det kan ge en god affär.

-------
//Lövet
ge
116
gele77
BMW E93 335i Cab -07
Volvo V60 D4 PS -18 (tjänstebil)
Har själv bestämt mig för att skaffa en F11 i ungefär samma prisklass till hösten. (Planen är att sälja min A4 Allroad 3.0 TDI i vår och köra min 323 cab över sommarhalvåret). Jag siktar då på en 528 eller en 520i som kanske få sig en lite mjukvaruboost. Bensin känns rätt tycker jag efter VAGS hittepå.
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Ingen diesel med så får mil.
Skulle inte bry mig så mycket om ev bränsleförbrukning utan hitta en bil som är trevlig och rolig att köra.
Låga mil är alltid trevligt, men då behöver oljebyten och sådant har gjorts oftare.
528 är helt klart den som lockar mest, dock är det en udda fågel. Vilket oftast påverkar andrahandsvärdet mot det negativa.

Glöm inte 523, lite samma scenario som 528. I regel så går det att pruta rätt friskt på dessa bilar då de tenderar att bli "lagervärmare".

800mil per år så ska du inte ha en diesel. Av flera anledningar.
Tack för input F.x!

Kan du inte utveckla anledningarna till att jag bör välja bensin?
Verdi
Skrapade fälgar och lite så men låga mil, 3 liters rak sexa och lika snygg som en ny M550d för en miljon! :-)

Länk!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.