|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vad skulle ni betala för en e61 m5 som gått ca 13500 mil på mätaren men efter lite sökande på egen hand visar det sig att bilen gått ca 26000mil, dock så utseendemässigt kan man inte tro att den gått dom milen! Bilen kom till Sverige 2013 från Tyskland. | |
|
Jag vet inget om den bilen du refererar till men M5 E61 är en dyr bil att reparera ifall något händer med motor eller transmission och då du frågar om kostnad baserat på hur en bil ser ut kosmetiskt känns det som om att du ligger på gränsen för din budget. Lägg upp en länk till bilen så får du säkert bättre svar från mer insatta personer än undertecknad men jag tror du gör dig olycklig om du känslomässigt vill köpa en M5 E61. |
|
|
Tyskarna bryr sig om sina bilar och ofta ser dom fina ut trots de gått långa mil, inget konstigt med det. Men jag skulle dra mig för köpa en E61 M5 med 26000mil. |
|
| Skulle hålla mig helt ifrån den bilen. | |
|
Räkna med att du står inför en motor renovering samt ev kopplingsbyte om den har gått 26000 mil. Även om du gör det själv kostar det massa sköna slantar. Men är den riktigt billig och du har stor plånbok och gillar att skruva så ;-). Fast jag skulle nog också glömma den bilen. |
|
|
Kenta, länka bilen så man ser vilken det är! Otroligt irriterande med alla mätarjusterade bilar. Jag själv såg i sista stund en tråd här på AP när jag stod i begrepp att köpa en e39 M5. Mvh Ola Länk |
|
| Varför varna om denna bil ! Du talar inte om vilken bil ! Kanske dej man ska varna ! | |
|
Jag skulle inte bli olycklig om jag skulle köpa en m5 e61 dock så vill man inte tro att man har köpt en lågmilad som senare visar sig vara nått helt annat, då några har kontaktat handlarna som har m5'or till salu på blocket så är det helt fel då bilen inte ligger ute på blocket. Allt började med att en annons kom ut på en facebook grupp, har sedan dess haft kontakt med ägaren ca 1,5 månad har frågar om märarställning samt kollat bilens historik på carfax, och allt stämmer så långt! Åker och tittar på bilen allt ser bra ut dock så vart det ingen provkörning pga snön, ägaren säger också att fronten är omlackerad 3 gånger på ca 13200 mil, vilket gör mig lite fundersam så jag kontaktade en bekant på bmw som förklarade att bilen har gått betydligt längre, ringer senare upp den återförsäljare som sålt bilen till nuvarande ägare och han medger att bilen hade gått 25100mil 2014/08/08 när dom sålde bilen, han skickade även kopior på köpekontrakt som nuvarande ägare skrivit under. Ägaren säger att han glömt bort att bilen gått dom milen samt att han trodde att återförsäljaren hade fel ang milantalen. Så i dagens läge är inte bilen så aktuell i mitt fall, bilen kommer komma ut på blocket inom en snar framtid, carfax är kontaktade och ska ändra historiken om bilen, Bilen har reg nr XBD 553 |
|
| Schysst Kenta ! Lägger ner min varning ! | |
|
Tack för varningen Kenta! Din post kommer rädda någon från att bli lurad! |
|
|
XBD553 XBD 553 Har chassinummer: WBSPV91090CT93233 CT93233 Kan vara bra att ha som sökord om någon Googlar den. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kollar man biluppgifter, ser man att bilen besiktades 140616 och 11834 mil. Undrar vem som talar sanning? Eller är mätaren bytt med info om detta i serviceboken? |
|
| Japp , det stämmer men mätarhuset byttes redan vid importen av första ägaren, enligt BMW återförsäljaren. | |
|
Hej! Det är min bil som diskuteras. Det är ingen som kommer bli lurad, inte så länge jag äger den iaf. Jag njuter av bilen varje dag, trots att den står i garaget över vintern. Kommer ta och njuta av den även i sommar, helt underbar bil som vårdas ömt. Jag har sett många M5or i mina dagar, det här är absolut en av dom finaste. Den kommer INTE komma ut till försäljning. |
|
|
Det är inte ok att sälja en bil med felaktig mätarställning oavsett hur fin och trevlig den är. ------- //Lövet |
|
| dekagon: Kul att du gillar din bil och att du inte kommer lura någon. Då vet vi att du kommer ha korrekt information kring mätarställningen i annonsen den dagen du kommer att sälja den. | |
| Hm..Men det känns rent spontant som att du försökte lura "Kenta", då den korrekta mätarställningen stod på ditt kontrakt, och att du bara hade glömt det.. | |
|
Och då var det dags igen, idag kom en annons ut på blocket där han försöker sälja den med 13000 mil på mätaren igen! Suck, trots att han själv har skrivit här att ingen kommer bli lurad. Länk |
|
|
Men han har ju iallafall nämnt något om 25k mil. Men att han inte har dokumentering som stödjer det verkar ju konstigt med tanke på köpekontraktet. OBS! Mätarställning 13400 mil enligt mätaren, samt när man kontrollerar bilen med diagnosutrustning. BMW Örnsköldsvik påstår att den har rullat 25000mil. Jag har ingen dokumentation som styrker detta, det syns inte heller på skicket, man skulle nog kunna säga att den har rullat 7000mil och ingen skulle reagera. Priset är ändå satt med tanke på detta. Serviceboken är fullstämplad. |
|
| Jo det är sant, men ändå fel då han vet att den gått ca 25000 mil samt att han skrivit under och godkänt köpekontrakt, jag har kopia på köpekontrakten om någon är intresserad av det. | |
|
Vad är problemet? Ja bilen har "oklar" historik. Nuvarande ägare har väldigt dåligt minne:D. Men bilen då, hur är skicket? Går den som den skall mm? Hur mycket kan den vara värd för just DIG med tanke på allt du vet om den? Leverera ditt bud om den är intressant? Jag är mer "imponerad" över att den rullat 25000 mil (?) o att den verkar fungera, till synes, helt utan krämpor? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.