AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.328

Fjärrstart (via app) av kupevärmare ny F11

34
Håkank
Audi A6 Avant 45 TDI
Hej
Är snart på väg att byta min F11 LCI 520 d som snart gått 13 000 mil. Hade egentligen tänkt lämna BMW för en A6 med 218 hk V6 då jag inte är så imponerad av varken BMW:n eller 2,0 d motorn. Tycker den är en slö och har tråkig motorgång.
Bilen har inte varit ett under av kvalitet, det har varit en hel del grejer som har krånglat eller trillat bort. Skrev om det någon gång men fick en uppläxning att en premium bil nödvändigtvis inte skulle ha bättre kvalitet än en "vanlig" vilket jag tycker är rent nys. Ger man 450 000 för en bil ska fan inte lister trilla bort t.ex.
Körmässigt, förutom motorn, är bilen underbar. Tyst med grym komfort.

Nåväl, nu viftar ju BMW med en massa rabatter och 530 finns på näthinnan så jag har provat och byggt en sådan (och även en 520).

Nu till frågan:
- OM jag vill kunna starta kupevärmaren via en app vad är det för tillbehör jag ska ha då ?? Har letat gång på gång men hittar inte det. Jag skiter i väder rapporter, TV, restaurang tips teatrar och annat bjäfs, jag villa bara kunna starta värmaren billigast möjligt via telefonen som man kan göra med Volvo on call.

Vad heter det förb... tillbehöret ???

Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Om du vill fjärrstyra funktioner med en app måste du ha ConnectedDrive Services.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Svenska hemsidan har en del info
Länk

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Rätt kul att kolla in en adress som du bara
skickar till bilen. Navin har redan allt när
du åker. Plus att du får nyheter uppläst
i bilen. Slipper läsa själv. Kul tycker jag.

Mvh Jonas B
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
6AP Remote services 500 SEK + 6AK Connected Drive services 2 400 SEK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.