AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.032

Vindrutetorkare orkar inte!

Vindrutetorkarna börjar lägga av tror jag.

Det började med att senaste åren så kunde dom lägga av eller vara sega när det var riktigt kallt och minus ute men det gick leva med då det bara var nångång ibland, brukade bli bättre med spolartvätska på rutan. Dom ändrade även läge förut några ggr varav jag tryckte ner dom hela tiden sen har dom funkat perfekt länge nu.
Fukt i motorn som frös?

Har inte haft problem med dom denna vinter alls förrens nu när det blev töväder(!) Helt plötsligt ställde dom sig i vertikalt läge när dom var avstängda varav jag tryckte ner dom tills horisontellt läge. Fast denna gång satt dom riktigt hårt fast i läget och jag fick ta i...det var det aldrig förut vad jag mindes.

Symptom nu efter det:

orkar inte torka ibland, lyfter man ett av bladen från rutan så går dom fint i luften. Dom verkar orka mer när det regnar men stannar titt som tätt i mitten av rutan.
Kombinerat med det ändrar den läge sakta men säkert och för varje enstaka svep så höjer den viloläget några centimeter tills dom står vertikalt igen. När dom står vertikalt och man fortsätter torka så börja den gå ner sakta men säkert igen till horisontellt normalt läge haha. När dom sen är i rätt horsontellt viläge så stannar torkarna helt och har man tur får man igång dom igen efter gå ut och jucka med dom eller dom rutan blir mer fuktig av regn.

Bilen, en bmw 328 -00 är rätt sliten, parkeringsskada, lagat den för 6000 nyss och tänkte köra den 1-1.5 år till och sen sälja som reserv delsbil och har ingen lust att lämna in den för dyra pengar.

Hur löser jag detta problem och går det med eget meck? är det fukt i motorn o går det smörja upp på något sätt eller börjar motorn ge upp? Kan man skruva fast torkararmarna så dom inte ändrar läge hela tiden vid viloläge?

Rätt jobbigt att köra till jobbet nuför tiden och inte veta hur det ska gå och försöka glo genom nerstänkt ruta =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.