AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.557

Köpråd 520d 2010

sa
21
saigeo
320d -13 F30 Msport
Tjena.

Har sett en bil som jag är intresserad av. Kan ni som är insatta kolla upp den och se om det är ett bra köp. Bilen finns hos.

Länk

BMW 520d M-sport touring 2010 regnr KBN660

Skulle uppskattas oerhört om ni kan komma med funderingar kring bilen.
Känns dyrt för en gammal E61 som gått nästan 16000mil.

Värderas till 145' enligt Bilpriser.se.

Den har förresten inte isofix eller avstängningar airbag fram enligt utrustningslistan, trots att det står i annonsen.
sa
21
saigeo
320d -13 F30 Msport
Tack för synpunkterna. Jag har bara varit och tittat lite snabbt på den, ska ner i eftermiddag och provköra och kolla upp allt runtomkring.

Finns det nått annat värt att tänka på vid provkörningen?
Länk

Se också till att kablaget till bagageluckan är utbytt och kontrollera alla elektriska komponenter som går dit extra noga. T.ex. bakrutevärme, shoppinglucka, skyltbelysning, radiomottagning, c-lås osv.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kolla att all el funkar i bakluckan, att nivåregleringen fungerar och att motorn inte rasslar.

Bilpriser är helt meningslöst. Finns det inga andra motsvarande bilar till salu för mindre pengar spelar det ingen roll vad det står där.

-------
//Lövet
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Nivåregleringen bör man väl kolla, kompressor, slangar, luftbälgar mm.
Andreas,
Du sågar Bilpriser, men vill ha din egen bil (?) värderad enligt Bilpriser.se Länk

Tycker Bilpriser kan vara ett riktmärke att utgå ifrån, dock lång ifrån en absolut sanning. De kan både under- och övervärdera vissa modeller,
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Hahaha, snyggt fångat!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Läs om läs rätt. Det är värdering av båda bilarna vid byte Epsilon.
Jag ligger klart högre än Bilpriser vilket beror på att det inte går att köpa några bilar för de pengar de värderar till. Inte ens nära.

Bytesförslagen är egentligen mest en parentes men har sin funktion för sökoptimering på Blocket...
Det är extremt sällan man får några seriösa bytesförslag överhuvudtaget märkligt nog trots att det skulle bli en väldigt bra affär för köparen jämfört med inbyte hos bilhandlaren.

-------
//Lövet
Fr
205
FredrikNacka
530xDA Touring M-sport -13
På en bil med dom milen skulle jag även kika hur det ser ut under. Tänker främst på växellådan, 2 läckage förekommer på den lådan: Läckage från oljetrågets packning och läckage från kabelgenomföringen. Har själv råkat ut för båda. Och kika under motorn samtidigt.
sa
21
saigeo
320d -13 F30 Msport
Var och provkörde bilen och det kändes bra. Pigg och fräsch. Kollade på alla grejer som ni hade synpunkter på och det var inga problem på nått. Det fanns Isofix men ingen avstängning av airbag fram. Ska fundera fram tills imorgon eftermiddag innan beslut tas.
thekinglives
saigeo: jag skickade powerpost till dig, läs den.
sa
21
saigeo
320d -13 F30 Msport
thelinglives: har svarat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.