|
|
|
|---|---|
| Jag bytte klossar varmare och skivor runt om på bilen E91 -09 vid 9600mil. Tyckte skivorna hade slagit sig lite. När jag bytte var det flera tusen mil kvar till byte. Så tänkte inget mer på det. Men nu har det sakta men säkert närmat sig service frambromsar. Så idag vid 120mil kvar nollade jag servicen. Inga som helst problem. Men när jag går in o kollar på service intervallerna. Så vill den ha service av frambromsar igen vid 3600mil. Är det så att varnarna känner av att det är så mycket slitet? Jag nollade inte bromsarna när jag bytte dom. Eftersom vad jag läst mig till så kan man inte nolla förrän man närmare sig service dryga 300mil. | |
| Glömde skriva att bilen nu rullat 14500 mil. | |
| Behöver också byta slitagevarnarna annars stämmer inte motståndet i domoch det går inte att nolla dom | |
| Ok! Men då borde det ju rimligen vara så att det är dryga 3600mil kvar av beläggen då? | |
|
Tror att den mer går på tidsintervall..... På min så varnade den runt 8500 mil å det fanns en del kvar trots det .... Jag bytte å nollade med bmw Carly så nu har jag 9000mil igen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.