|
|
|
|---|---|
|
En dum fråga kanske, men då jag är helt grön på sådant här så. Är det möjligt att byta den i dag monterade (orginal)RDS/kassett delen mot en CD (BMW orginal. Bilen är en 523 (E39). Kassett delen sitten under en lucka och radiodelen är synlig. Eller finns det andra lösningar?? :) | |
| Inga problem en CD-enhet kostar ca 6000:- på BMW, bytet fixar man själv om man inte är helt grön, sök i forumet uppe till höger så kommer du hitta mer info. | |
|
Är det en Reverse du har nu så kostar det 11-12000 kr att byta till en BusinessCD. Har du en Business-kasset kan du klara dig med ca 5-6000. Det går att montera "vanlig" icke originalstereo också med en adapter-ram, men blir inte så snyggt och luckan går inte att stänga. |
|
|
Vad är skillnaden. Hur ser jag det? Varför blir det sådan skillnad, har det med kablage och dyligt att göra? Icke orginal är otänkbart då hela stuket skulle bli fel. :) |
|
|
Har nu kollat. Det är en reverse!!! Varför blir det dyrare?? :) |
|
|
Med en Reverse så får du byta rubbet, dvs även displayen. Det är nämligen så att displayen sitter ihop med radio/kassett i reversen. En business däremot har lös display samt att den har separat kassett/CD bakom displayen, så där behöver du endast köpa CD-delen. Finns folk här som kan förklara detta bättre än jag, Folke t.ex. men jag hoppas att det klarnat något. Om det är till nån tröst så är jag i samma sits som du, har åxå en Reverse. Håller för övrigt med dig om "icke original", så man kanske får ta ock bita i det sura äpplet ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.