AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.255

Byta en orginalmonterad RDS/Kassett till CD?

En dum fråga kanske, men då jag är helt grön på sådant här så.

Är det möjligt att byta den i dag monterade (orginal)RDS/kassett delen mot en CD (BMW orginal. Bilen är en 523 (E39).
Kassett delen sitten under en lucka och radiodelen är synlig.
Eller finns det andra lösningar??

:)

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Inga problem en CD-enhet kostar ca 6000:- på BMW, bytet fixar man själv om man inte är helt grön, sök i forumet uppe till höger så kommer du hitta mer info.
Är det en Reverse du har nu så kostar det 11-12000 kr att byta till en BusinessCD. Har du en Business-kasset kan du klara dig med ca 5-6000. Det går att montera "vanlig" icke originalstereo också med en adapter-ram, men blir inte så snyggt och luckan går inte att stänga.

Vad är skillnaden. Hur ser jag det? Varför blir det sådan skillnad, har det med kablage och dyligt att göra?
Icke orginal är otänkbart då hela stuket skulle bli fel.

Har nu kollat. Det är en reverse!!!

Varför blir det dyrare??

Med en Reverse så får du byta rubbet, dvs även displayen.
Det är nämligen så att displayen sitter ihop med radio/kassett i reversen. En business däremot har lös display samt att den har separat kassett/CD bakom displayen, så där behöver du endast köpa CD-delen. Finns folk här som kan förklara detta bättre än jag, Folke t.ex. men jag hoppas att det klarnat något. Om det är till nån tröst så är jag i samma sits som du, har åxå en Reverse.
Håller för övrigt med dig om "icke original", så man kanske får ta ock bita i det sura äpplet ändå.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.