|
|
|
|---|---|
|
Bilen i fråga är en 540iA e39 -00 facelift fullutrustad med m-paket. När jag lägger i backen så piper ett högt ljud som indikerar att pdcn är ur funktion, kom fram till att de 2 som satt i listerna va ur funktion så köpte hem 2 nya och ersatte dom. Den piper nu inte längre men dom går ändå inte igång, alltså jag backar och den piper inte men börjar heller inte pipa när jag kommer nära något. Om jag har fattat det riktigt så ska det även komma upp på inforutan under mätarna hur långt det är kvar och det gör det inte heller. Någon som vet vad felet är? | |
|
Hej, inte kommer det upp nån info i instrumentet på en e39. Inte på någon med PDC jag kört iallafall. Jag hade liknande problem och listade ut med INPA vilka som sensorer som spökade. Har du kollat några felkoder? Kan ju vara styrmodulen som är defekt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Har man intravee inkopplad i sin E39 kan man få upp avståndet i cm för PDC i instrumentklustret eller OBC. | |
|
HUR kom du fram till vilka givare det var som var dåliga? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B, du har ju live-data på sensorerna i Inpa, se bild 3 i annonsen: Länk Jag höll handen över och ställde datorn på taket av bilen. Edit: Fast du kanske frågade TS kom jag på nu... Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ola, jo frågan var ställd till TS, men det kanske inte var helt solklart formulerat... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag kände med fingret och bytade ut de 2 som var tysta. Har kollat felkoder med en felkodläsare av avancerad modell, ingen obd2 adapter till mobilen. Det skumma är att den inte piper i 5 sekunder som den ska göra när systemet är defekt. Men den funkar fortfarande inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.