|
|
|
|---|---|
Danne Umeå |
Tjenare Har ni några tips på en stark och smidig mutterdragare Och gärna också något ställe där man kan beställa den till rätt kurs. ebay eller likn funkar lika bra som sverige |
| Tryckluft eller elsladd? | |
|
...eller batteri? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jag köpte min el-sladd drivna på Jula för 5 år sedan för 299:- Den funkar hur bra som helst, fortfarande. EB |
|
Danne Umeå |
Ojdå det glömde jag skriva, tänkte en tryckluft. Har nu en från biltema eller jula men den är stor och otymplig och jävligt svag |
|
Vet inte var som är stark resp lätt för dig? Länk Jag har den och jag gillar den starkt. Bytte framvagn och hjullager snabbt och enkelt. Den känns förtroendeingivande att arbeta med. Bra köp. |
|
|
Länk Länk |
|
|
Jag har en CP7732 Länk som jag tycker är helt fantastisk med tanke på storleken. Inte superstark men jag klarar att använda den vid hjulbyte iallafall. Mycket användbar eftersom den lätt får plats. Behövs det lite mer styrka tar jag fram min CP7748 Länk som är riktigt stark, men samtidigt lite klumpigare. Båda är inköpta på ebay, kommer tyvärr inte ihåg från vilken handlare men det var på tyska ebay iallafall. |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har haft min Scorpio YU-1281T i snart 10 år nu. Det är samma som marin849 tipsar om, här är länk/pris för endast själva mutterdragaren Länk Rekommenderas! Riktigt kraftfull med tanke på priset! Den har fått slita *mycket* hårt i nära 10 år nu. Och jag har slarvat med oljningen, det får erkännas. Men håller ihop fortfarande! Den har lossat allt och varit *det* mest användbara verktyget av alla verktyg jag köpt. Den har lossat allt jag gett den, även navmuttrar och de ökända vevaxelskruvar och vevaxelmuttrar på flera M20- och M30-motorer (dessa sitter fast med upp till 440 Nm från fabrik och ni vet hur bra de där sitter fast efter 20 år). Enda gången den misslyckades var på en riktigt sönderrostad bakhjulnavsmutter på en E30. Det är dock enda gången också... |
Danne Umeå |
Tack för alla tips, inhandlade en Scorpio |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.