AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
359

Hur mycket mer ska man ge för en M3 med ny motor ?

Hjälp, körde förbi igår o såg min gamla M3 till salu fast med en ny motor och ny front ! Gissa om jag blev sugen igen :). Bilen i fråga är en E36 3.2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad menar du med ny motor / front? Är det en utbytesmotor som sitter i och en ny m front? Kanske smälld? Varför bytte dom motor? Kanske är några sådana frågor man bör ställa sig. Annars brukar inte bilar med nya motorer betinga högre värde än bilar utan.
Jo det är så att han har kört på ett rådjur och smällt hela fronten inkl. oljekylare och då istället att kolla skadorna först så körde han "en liten bit" vilket gjorde att motorn fick stryk . Nu så har de totalrenoverat hela motor och ( enligt verkstaden ) är det bara motorblock som är gammal . Därav min fråga hur mycket mer är det rimligt att ge för en sådan bil? Det är inte så att det var nåt fel på den gamla motorn men ändå, en renoverad känns lite bättre ! Tacksam för svar......
En krockad bil känns enligt mig mindre värd....

Junior,visst är det så om bilen var mycket krockad el. dåligt reparerad ?!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Eftersom du ska köpa och inte sälja (köpa tillbaka din gamla bil) så vet du hur mycket du sålde den för vilket är bra.

Jag skulle inte värdera den här bilen mer än någon annan m3 97. Visserligen vet ju du att motorn är renoverad vilket är bra, men tyvärr får du inte så mycket för det på begagnat marknaden. Tvärt om brukar folk bli misstänksamma.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.