AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.755

Stänkskydd F11 M paket montering

Vad jag läser mig till så passar se vanliga stänkskydden till M paket också, någon med erfarenhet?

Är detta något man monterar lätt själv utan att ta bort däcken? Antar att det är bra att ha bilen upphissad?

Tack för svar! Otroligt less på att hela sidan är skitig direkt efter tvätt.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Det går utan att ta bort hjulen men det blir djävulskt trång och bökigt så jag rekommenderar inte det.

Officiellt så finns inte stänkskydd till bilar med m-paket men dom passar helt ok trots lite annan form på kjolarna.

Varm, ren bil, inomhus, rengör lacken speciellt noga där klisterremsan ska sitta, låt skyddstejpen på klisterremsan sitta kvar under montering, blir enklare då. Pilla lös den sen när allt sitter som det ska, använd hårtork när du trycker dit stänkskyddet, passformen är inte helt perfekt men det blir bättre om man värmer plasten lite.
Det kommer stänka upp skit trots skydden men det blir iaf lite mindre.
Ok. Tack för svar! Ska fundera på det, vore nog på sin plats. En vit bil dessa dagar..
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Har ni någon bild ni kan länka till på en M-sport med stänkskydd?
be
37
bezbeckman
BMW F11 530D xDrive -17
Hej

Satte på stänkskydd häromdagen. Jag har m-paket och jag hade inga problem med att få de att passa, sitter riktigt bra och monteringen tog inte mer en ca 30 minuter per sida. Skickar med en bild på resultatet.

Länk

mvh
Jamtime
Ser ut som en F31, är det BMW original lappar? Funderar också på lappar till min F31 M-sport.
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
riktigt snyggt!

passar kanske bättre med stänkskydd på en mörk bil,,enligt mitt tycke
blir lite diskreta då

har samma planer

mch
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Jag monterade på mina med hjulen av.
Bak sitter de som gjutna, allt stämmer.
Fram felar en plastplugg, går att efterborra,
men sitter perfekt ändå. Den översta felar.
Viktigt med ren lack innan då det är en klister-
remsa som ska fästas.

Mvh Jonas B
be
37
bezbeckman
BMW F11 530D xDrive -17
Gjorde som Brynet, passade på när jag ändå bytte till sommardäck.

Det är en F11 Jamtime och jag köpte original stänkskydd =).

Jamtime
Bezbeckman, jo jag såg det efter en stund, ovidkommande kommentar från mig egentligen. En liten betraktelse.. Snygg bil, nästan lika snygg som F31.. ;) Det var det horisontella plåtveckets vinkel, som går genom handtagen, som avslöjade F11. En bild/vinkel som var ovanligt lik F31 tycker jag. Brukar faktiskt lätt se skillnad annars.. :)
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Min mor har F31 M med original stänkskydd monterat av Bmw. Ser sjysst ut även på en vit bil.

Någon som satt stänkskydd på E92 M? Finns ej som tillbehör, bara till standarkarossen men kanske funkar ändå som på F11 M?
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Har köpt skydd till min F10 Msport som jag tänkte montera i helgen, och undrar om det finns något ytterligare man skall tänka på? Hur har ni tex fått till passningen bak? Den lilla plastlappen verkar inte passa 100% mot den stora plastlappen, men det kanske dras rätt vid monteringen? Eller det kanske inte gör något om det blir en liten glipa mellan plastbitarna?
Rostskyddar eller tätar ni något extra vid monteringen? Typ tectyl i skarvarna eller doppa skruvarna i något innan ni skruvar dit dem?
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Har letat efter stänkskydd runt om till min F11 Lci (ej M-sport) ett litet tag men på schmiedmann hittar jag bara fram. Letar jag inte tillräckligt noga?

// Jonas

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Jag köpte mina hos BMW.
Det har nog alla de andra gjort med.

Mvh Jonas B
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Misstänkt detta, tack ska du ha.

// Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.