|
|
|
|---|---|
|
Hej! Batteriet i min 325:a sjunger på sista versen och jag har tänkt införskaffa ett nytt. Har läst runt en del men ja, alla säger olika om det här med IBS eller inte och om man ska åka till BMW o programmera om "system" i bilen efter det nya batteriet. Sen var jag nere en sväng på den lokala verkstaden och nämnde detta och snubben stod som ett frågetecken, han sa bara "ut med gamla o in med nya" Så nu vänder jag mig hit istället! Någon här som bytt batteri själv i sin bmw? Hört talas om det här med omprogrammering? | |
| Byter du till annat ampere tal så måste det programmeras. Byter du till samma amp tal så räcker det med att registrera batteribyte. Hursomhelst måste du/verkstan ha tillgång till program som kan göra detta. Programmering är ju lite mer avancerad så då krävs det mer avancerat program. Autocom klarar av batteriregistrering alltså byte av batteri till likadant. Men inte vad jag vet programmering av annat amp tal. | |
|
Bytte på min e93:a för ett tag sedan, och det är som gaspo säger, de fick registrera det nya batteriet på verkstan. BMW CS #5206 |
|
|
Skrivit till några verkstäder och fått offert idag från mekonomen, nytt 74Ah Bosch med programmering 2480kr Är det okej pris eller vad säger era erfarenheter? |
|
| Låter ok. Batteriet ligger väll på 1400/1500:- så registrering och arbetet en tusing. Kolla med dom att dom verkligen registrerar batteriet. Sen om du byter amp tal så var väldigt noggrann att det krävs programmering!! | |
|
Det är även olika batteri om man har stopp/start funktion, mitt var på 90Ah vill jag minnas, fick fel först. BMW CS #5206 |
|
|
Kanske dum fråga, men kan man registrera själv, om man har ett diagnos-program typ Scanner eller Vida eller liknande? Eller är BMW exklusiv i denna åtgärd, batteribyte? em3 |
|
|
em3, man kan göra det med Inpa. Buslätt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.