AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.427

Koppla bort ASC i Alpina B3

Finns det nån möjlighet att göra en snygg bortkoppling av ASC på min E46a genom Reingold eller INPA?

Det är ju en helt annan bil när man kör med ASC bortkopplat, men lite jobbigt man ska trycka på ASC knappen varje gång man ska starta.

Vill försöka undvika att fysist förbikoppla ASC.
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Tillhör rutinerna med asc off på alpinan. Blev lite bättre med quaife diffen, men kör man provocerat griper den ändå in. Tur man inte har dsc. Den kräver 10 sek för total deaktivering.
Ja det är förödande vilken skitfunktion ASC är egentligen, vilket misslyckande att Alpina ens valde att sätta det som standard på bilen, hur tänkte man där?

Bilen blir ju som transformerad när man stänger av det, om det gick flash om ECU elelr liknande hade det varit kanon men jag har lite kunskap om den biten.
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
Tyvärr tror jag inte du får någon att göra det. Jag frågade på ess i norge när jag var där å monterade kompressor på min dåvarande m3 om de kunde programmera så dsc "kom ihåg" i vilket läge den var i då den stängdes av och vara av direkt från start. De sa att de KUNDE göra det, men de VILLE inte då det är en säkerhetsfunktion. Men de gjorde det med sportknappen.
Sportknappen?
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
På m3 e46 finns en knapp som det står "sport" på. Den ändrar gasresponsen.
Ah ok trodde du menade B3an
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.