|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en BMW 220d F22 ( 2-serie Coupe ) -14 som jag är extremt nöjd med förutom att den första ägaren glömt utrusta den med regnsensor från fabrik vilket kostade ca 1500:-.. Regnsensor kan jag klara mig utan, men även automatiskt ljus faller bort om man inte har regnsensorn. Alltså inget "Auto-läge" på ljusvredet där bilen själv väljer mellan daytime running light vid dagsljus och halvljus efter skymning. Jag har nu köpt och monterat ett korrekt ljusvred som har denna funktion men skulle behöva hjälp att koda in denna av någon som har tillgång till ESYS. Hur detta ska kodas förklaras på följande länk sida 9: Länk Ska vara samma förfarande på F20/F22/F30 m.fl. Jag bor i Stockholmsområdet. Mvh Alexander | |
| Som jag läser det ska man byta sensorn också? | |
| Det är korrekt, min bil verkar dock redan ha en RLSBS-sensor i vindrutan då den byter färgschema på navigationen, instrumentet och tänder/släcker interiörbelysningen beroende på yttre dagsljus. | |
|
Ah :) Kan tyvärr inte koda i Stockholm, men ett roligt projekt som jag förstår du vill ha genomfört! :) Ska koda lite på F11'an snart också. |
|
|
Synd du inte bor närmare.. har både E-sys samt BMW ISTA Rheingold |
|
|
Ja väldigt synd just nu (; Vart håller du till? |
|
| Ingen som har ESYS i Stockholm / Södermanland med omnejd? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.