|
Sida 98 av 173
|
|
|---|---|
|
Finns det något man verkligen behöver i bilen förutom Nav? (för att slippa den lilla skärmen) Allt annat är "kul att ha" men tillför väl inget heller. |
|
|
Navigation, Harman kardon och tonade rutor är väl basnivån i en M2 anser jag, comfortöppning, taklucka och backkamera är ju klart trevligt att ha. Min M2-17 kommer snart komma ut till försäljning och min nya verkar vara på ingång om några veckor BMW CS #5139 |
|
|
Finns nog lika många åsiker om need to have och nice to have som antalet köpare. Personligen skulle jag inte beställa utan svankstöd, resten är nice to have. /Johan |
|
Verdi |
Behöver och behöver... Jag behöver ingen M2 alls om man ska vara riktigt krass. :) Mina tillval: B39 Mineralgrå metallic 6 800 248 Eluppvärmd ratt 2 000 322 Komfortöppning 2 700 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 1 700 441 Rökarpaket 400 488 Svankstöd 2 600 524 Adaptiva Kurvljus 4 900 563 Belysningspaket 2 100 575 Extra 12 Voltsuttag 200 5AC Helljusassistent 609 Navigationssystem Professional 19 900 654 DAB+ radio 3 000 674 Högtalarsystem Harman/Kardon 7 200 6AK ConnectedDrive Services 3 600 6AM Real Time Traffic Information 1 500 6AP Remote Services 500 Det är exakt så jag vill ha den. Varken mer eller mindre. :) |
|
Jag hade nöjt mig med S55, DCT, NAV och head up display :) Lånade en Cayman S igår så bilabstinensen gjorde sig påmind, hade velat spola fram ett år men kan alltid trösta mig med att det står en Volkswagen Transporter och väntar på mig. 130hk, cd-spelare, värme i skåpet och året runt-däck. Svårslaget. |
|
|
Självklart ska det ju vara fullkryssat på en M-bil, annars är det väl inget å ha? ;-) |
|
|
;) Och jag tänker precis tvärtom, en m-bil av mindre format för bus/banköra skall vara utan utr... har manuell med endast kamera, rattvärme, svankstöd och avbländbar innerspegel som utrustning |
|
|
Har frågat detta innan men exakt vad ingår i 6AK ConnectedDrive Services? Går det att "eftermontera"? Vad kommer jag att sakna utan det? Rattvärme är det mest meningslösa för mig, jag ska ändå byta ratt. Annars hade det varit trevligt. @salis: +1 |
|
| Hmm. Är det verkligen ingen som vet exakt vad som ingår i ConnectedDrive Services? Alla ni som betalar nästa 4000kr??? | |
Verdi |
Ärligt talat är jag inte helt påläst men utan det så är det inte möjligt att välja t ex Real Time traffic information eller Remote Services. Det kopplar upp bilen på nätet helt enkelt. Utan connected drive så är navin bara "halv" som jag ser det. Men har man inte navi så är det rätt onödigt även om det är trevligt att kunna låsa upp bilen via telefonen om man har låst in nycklarna. :) Eller bara försäkra sig om att man verkligen låste bilen osv... Länk Remote Services 500 sek Med BMW Remote Services och den kostnadsfria appen My BMW Remote (tillgänglig i Apple App Store och på Google Play) kan du fjärrstyra olika funktioner på din BMW, till exempel låsa och låsa upp bilen. Det går även att skicka adresser till destinationer som hittats genom en onlinesökning med Google direkt till ett befintligt navigationssystem. Dessutom går det att visa var bilen är med hjälp av signalhornet eller ljustuta och på kartan i appen My BMW Remote. För att kunna använda appen måste BMW Remote Services aktiveras en gång via kundportalen My BMW ConnectedDrive. Real Time Traffic Information 1 500 sek Med hjälp av Real-Time Traffic Information (RTTI) har du alltid tillgång till den senaste trafikinformationen när du är ute och kör. Det skickas information om störningar i trafiken tillsammans med den aktuella platsen och varaktigheten för att kunna ge relevant information om trafiksituationen på motorvägar, motortrafikleder, större genomfartsvägar och många gator i städerna. Intelligenta rekommendationer av alternativa rutter hjälper dig att hitta den snabbaste och smidigaste vägen till ditt resmål. Som informationskällor används bl a anonyma rörelseprofiler baserade på GPS-data från fordonsflottor, smartphone-appar och polisrapporter och även återkommande trafikmönster i rusningstrafik. Det aktuella trafikläget visas i form av vägsträckor som är färgade i grönt, gult, orange och rött. |
| Tack för långt svar. Vet du om man måste välja det från fabrik eller kan man lägga till det senare? Låter inte som hårdvara för mig. | |
| Prishöjning? M2 Man kostar nu 528kKr | |
|
Aerobat: BMW är luriga med det där, även om hårdvaran borde klara det så ser dom till att det ska vara "svårt" (läs: onödigt dyrt) att göra en retrofit. Ring en duktig verkstad och säg att du har en M2 utan, och att du vill eftermontera. Det finns arbetsbeskrivningar för allt i deras system, då kommer du få ett tydligt svar på om något måste ändras eller om det räcker med en omprogrammering. |
|
Verdi |
aerobat, Ja jag såg att det skett en prishöjning också. 17 tusen? Inte dumt alls för oss som köpte till gamla priset. :) |
| Tror min säljare i höstas nämnde att man kunde köpa en Connected Drive som "licens" i efterhand, även om man inte hade Navi också | |
|
Samma besked från min säljare. Connected Drive kan köpas till liksom Remote Services, Concierge... Vet inte om prisökningen á 17tsek är en generell ökning eller en konsekvens av att en beställning idag kommer levereras som en LCI? |
|
|
Jag tror BMW höjde priserna vid årsskiftet i vissa delar av världen t ex i USA/Kanada. Jag minns dock inte med hur mycket man höjde. Sedan är väl prissättningen ändå inte direkt jämförbar med våra priser i Sverige/EU. Jag tolkar det som en prishöjning pga hög efterfrågan på bilmodellen och kanske att BMW marknadsanpassar priset efter konkurrenternas motsvarigheter? Det verkar vara grundpriset som man höjt och inget annat i tillvalslistan. |
|
|
Connected drive kräver nog kodning och blir nog lite bökigt och dyrt. Det gör att du bla kan köra appar, lägga till carplay i efterhand och får ett SIMkort så du kan skicka kommandon till bilen typ Google send to car etc. Jag antar att du inte har navi professional? Om du inte kör det tycker jag Connected drive känns onödigt, jag har det på min idag och tog det på min m2 då jag använder apparna i princip varje dag. Sjukt vad man längtar till leverans! |
|
|
Motsvarande prishöjning har även M3/M4 fått. Kanske är fler BMW-modeller som också har fått det? |
|
|
Does any of you have recent information about Welt-delivery? Mainly interested to know if the car would be registered as "Swedish-Sold" or import. I'll call my sales rep tomorrow, but maybe one of you can help me sleep better tonight ;) EDIT: He just answered another email of mine, so I took the chance to ask. About 10-12k and will be registered as a Swedish sold car. Sounds like a cool experience for the memory bag. Thoughts? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.