|
Sida 97 av 173
|
|
|---|---|
| jag tog ut min m3a 1a mars förra året. bor i stockholm. Det var torrt, snöfritt och plusgrader. Akta dig för grus bara. du kan även få stenskott i skärmarna.. | |
|
Hmm.. ja vi får se hur det blir. Ska göra en lackförsegling på den men såklart synd om det blir fula märken. Vad får man pröjsa för bra friktionsdäck? Det är ju ett alternativ. |
|
| Tror en uppsats 640M 18" går på 22-25k med Conti. | |
| viktorhltmn: Inte ens en keramisk behandling kan ta de värsta stenskotten, då är det skyddsfilm som gäller. | |
|
En limiterad "lättad" version av M2: Limited BMW M2 Performance Edition (ZL9) now available Länk Det är alltså ej M2 CS |
|
|
Verkar vara US only: 2017 BMW M2 Performance Edition Official Details. Limited to 150 units. Länk The 2017 M2 Performance Edition is a US only model limited to 150 units. Selected US dealerships will be able to order it at this time with a suggested MSRP of $61,695 (including Destination and Handling). The Performance Edition features the following equipment changes to the standard M2: • Manually adjustable sport seats without heat or lumbar. The styling and upholstery is the same as other 2017 M2’s. • Basic keyless entry, without comfort access • Single zone automatic climate control • HiFi audio system, in place of Harman Kardon audio. • Removal of the smoker’s package • Addition of black mirror caps M Performance Accessories • M Performance Coilover Suspension specifically tuned for the M2 • M Performance Exhaust • Titanium Exhaust tips • Black Kidney Grilles • Black side gills • M Performance illuminated door sill • LED door projectors with customer "Performance Edition" image M Drivers Package This M Performance Edition offers enthusiasts simplified content combined with M Performance Accessories to offer a firmer suspension, different acoustics and exterior differentiation. Each vehicle will be offered in Alpine White to complement the M Performance parts and will be equipped with the M Driver's Package which includes a unique 1-day High Performance Driving class and increases the top speed to 168 mph. |
|
Verdi |
Det är ju inget speciellt med den där ur svensk synvinkel. Vi kan ju speca bilen sådär själva om vi vill. (förutom svarta backspeglar och LED i dörrarna) |
|
Tycker att det är synd att så många biltillverkare, BMW inkluderad, väljer sätta "special edition" och "limited edition" på så många modeller. Exklusiviteten försvinner till 100% i mina ögon. Blir nästan bara töntigt att åka runt i. A45 AMG 1st edition exempelvis... ingen skillnad mot en vanlig, bara namnet och något i utrustnkngsväg som man ändå kan välja till själv.. |
|
|
Det är nog inte tänkt att kunderna ska ha full insyn i vad som händer på de olika marknaderna och alla kunder har nog inte det. Deras försäljningsorganisationer på diverse marknader vill troligtvis ha lite frihet att agera och kunna erbjuda något unikt till sina kunder, som då inte behöver veta att deras unika modell inte är så unik i verkligheten. |
|
| Hade varit så mycket bättre om de kommit med iaf två varianter när en ny M-bil släpps till marknaden, likt Mercedes C63 samt C63s | |
| Visst går det att köpa till Carplay via connected drive store i efterhand? har läst lite olika på bla bimmerpost, vissa hävdar att man måste ha extended bluetooth och vissa inte. Någon av er som har testat? | |
|
Var och kollade på M2 idag, blev ju lite spontant iom att jag beställde utan att ens kolla på den. Har inte provkört än men två saker som störde mig var att Kolfiberinteriören kändes billig, är det kolfiber eller plast som behandlats? Är det samma interiör som är med i Performance interiören till 1/2 serien utan Alcantara? Bilen i fråga var i segeltorp och hade elsäten vilket jag valde bort pga att man tydligen skulle sitta lägre utan el. I lägsta läget var knäna relativt nära ratten om jag inte låg ner i sätet, är 193, frågan till er är om ni upplever samma problem utan elsäte? Jag har en M135 idag utan elsäten och där sitter man väldigt bra så det borde vara samma men vill dubbelkolla :) Bilen är riktigt grym i övrigt, de hade en m3 på plats och det är verkligen en ojäst, m2 är perfekt format! |
|
Verdi |
Det ska vara kolfiber. Är väl så det ser ut egentligen? Obehandlat. Det glossiga man brukar se är antagligen överdraget med plast typ? |
| Tycker ändå att den ser ok ut, helt klart annorlunda men gillar att den är lite råare. | |
| Gillar det råa men den var så upphöjd vilket kändes lite udda, jag lär vänja mig bara det att Kolfibern i m3/m4 är så sjukt fin. | |
| @richard88 Bmw gjorde en grej av "den obehandlade kolfibern" i M2. Jag tycker det funkar men är nog också av åsikten att lackad är snyggare. Men kolfiber ska det vara enligt BMW. | |
|
Beror på hur ljuset faller, i motljus så upplevde jag listerna som helsvarta i m3an. Intalar mig att den extra strukturen i m2an ger en annan typ av effekt. Dock så lär man aldrig få det här ljusspelet när man kör i mörker Länk |
|
| Kan man leva med den lilla skärmen så kan detta vara en snabb deal: Länk | |
|
OBS netto pris? Vet inte om jag tänker fel nu men rätta mig gärna då. Brutto priset på en likadan spec är ca 550 500 kr. |
|
Verdi |
Han menar väl att han inte tänker pruta när han skriver "nettopris"? Den är ohyggligt snålt utrustad tycker jag. Inga problem att få den där under 500' om man beställer den själv. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.